Pozycjonowanie stron, lub inaczej SEOto zespół działań wykonywanych w odniesieniu do konkretnej witryny internetowej, mających na celu zdobycie i utrzymanie jak najwyższej pozycji dla sprecyzowanych fraz kluczowych na stronach wyników wyszukiwania w danej wyszukiwarce internetowej. Pozycjonowanie stron obejmuje głównie działania związane z tworzeniem i optymalizacją treści na stronie www oraz pozyskiwanie linków przychodzących, a także techniczne usprawnienie witryny.
Audyt SEOjest to usługa, której celem jest analiza strony internetowej oraz stworzenie szeregu zaleceń, uwag oraz wskazówek do poprawy. Cele audytu dla każdej strony są podobne – jest to przegląd wszystkich elementów strony mających wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz wskazanie obszarów wymagających optymalizacji.
Pozycjonowanie Top 10to strategia SEO, która polega na wypromowaniu strony na kluczowe frazy w Twojej branży. Efektem tych działań jest pojawienie się serwisu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, czyli tzw. TOP 10.
Pozycjonowaniena tzw. „długi ogon” to strategia seo, która polega na pozycjonowaniu strony przy użyciu długich fraz kluczowych, często o niskiej konkurencyjności, ale odpowiadającyh na konkretne potrzeby klienta. Często stosuje się ją w przypadku portali, sklepów internetowych i stron korporacyjnych o rozbudowanej ofercie. Polega ona na promocji dłuższych, wielowyrazowych fraz, które odpowiadają na dokładniejsze zapytania niż najbardziej ogólne - tzw. topowe słowa kluczowe. Metoda ta szczególnie sprawdza się w przypadku firm działających na bardzo konkurencyjnym rynku. Zamiast walczyć o najbardziej kokurencyjne zapytania, w tym wypadku pozycjonujemy stronę na długie i dokładnie sprecyzowane frazy oraz wszystkie słowa kluczowe powiązane z daną branżą. Dzięki temu pozyskujemy ruch na stronę z wielu mniej popularnych zapytań, które w sumie dać mogą znacznie lepsze efekty niż pozycjonowanie TOP 10 (na kilka najbardziej konkurencyjnych fraz).
SEO 2.0.to pozycjonowanie nowej generacji, które łączy nasze doświadczenia programistyczne i pozycjonerskie. Jest to kompleksowa usługa, w której wykorzystujemy wszystkie możliwe kanały dotarcia do klientów i techniki pozycjonowania. Naszym celem nie jest włącznie zapewnienie lepszych pozycji w wyszukiwarce, ale dostarczenie Państwu wymiernych korzyści biznesowych. Dzięki tej usłudze jednocześnie poprawiamy pozycję strony w wyszukiwarce, zwiększamy widoczność w sieci, generujemy ruch na stronę oraz poprawiamy konwersję.
Oprócz lepszych pozycji w wyszukiwarce pozycjonowanie strony niesie również szereg wymiernych korzyści biznesowych:
W przypadku pozycjonowania stron internetowych nie da się jednoznacznnie określić jak długo trzeba czekać na efekty SEO. Wiele zależy od obecnej kondycji strony internetowej oraz konkurencji na rynku. Zwykle pierwsze efekty pojawiają się już po kilku tygodniach, jednak przy bardziej złożonych serwisach, działających na bardzo konkurencyjnym rynku czas ten może się wydłużyć nawet do kilku miesięcy.
Pozycjonowanieto złożony proces, który podzielić można na działania wykonywane na stronie - onsite ( audyt seo, analiza strony internetowej oraz jej ciągła optymalizacja) i zewnętrzne - offsite (tj. link building i content marketing). Ilość i zakres działań potrzebnych do wypozycjonowania stronyzależy od wielu czynników tj. branża oraz ilość związanych z nią słów kluczowych, konkurencyjność na rynku oraz efekty jakie chce osiągnąć klient. Podczas ustalania ceny za pozycjonowanie stronyrozpatrujemy je indywidualnie. Aby jednak uprościć ten proces, nasza standardowa oferta została podzielona na trzy pakiety:
Metody pozycjonowania, rodzaj i zakres wykonywanych działan zostały dobrane pod konkretny cel:
Pakiet Standard– lepsze pozycje w Google
Pakiet Basic– lepsze pozycje w wyszukiwarkach, wieksza widoczność w sieci i wzrost ruchu na stronę.
Pakiet Pro– zapewnia podobne korzyści jak pakiet basic, większy jest natomiast zakres działań, co przekłada się na lepsze efekty. Dodatkowo mamy tu również działania, które zwiększają ilość leadów i optymalizację konwersji.
Miesięczny koszt pozycjonowania strony www zaczyna się od 699 zł.
Wybór odpowiedniego pakietu zależy od kilku czynników, m.in. od konkurencji na rynku, rodzaju branży i ilości związanych z nią słów kluczowych, a także celu, jaki chcemy osiągnąć.
Firmy zainteresowane współpracą z naszą agencją mają do dyspozycji trzy możliwości pozycjonowania stron:
Pakiet Standard- jest przeznaczony dla firm, które mają stosunkowo niewielką konkurencję na rynku i chcą poprawić swoje pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. W tym pakiecie oferujemy pozycjonowanie TOP10, polega ono na wypozycjonowaniu strony pod najbardziej konkurencyjne frazy w danej branży.
Pakiet Basic- przeznaczony jest dla firm, które mają dużą konkurencję na rynku. W takim przypadku pozycjonowanie na popularne frazy jest nieopłacalne, dlatego w tym pakiecie używamy metody „Long Tail” (tzw. Długi ogon). Polega ona na pozycjonowaniu strony na wszystkie możliwe frazy powiązane z daną branżą. Dzięki temu zamiast bić się z gigantami o najpopularniejsze frazy, pozycjonujemy stronę na wiele mniej konkurencyjnych zapytań. Jest to pozycjonowanie na setki słów kluczowych oraz dłuższych i bardziej skomplikowanych fraz, które w sumie dać mogą lepsze efekty niż TOP 10 i łącznie wygenerować znacznie większy ruch na stronę.
Pakiet Pro- to pozycjonwanie All Inclusive, stworzony został z myślą o branżowych liderach oraz firm, które chcą się nimi stać. Wybierając ten pakiet otrzymujesz od nas wszystkie usługi z pakietów Standard i Basic, znacznie szerszy zakres działań oraz niespotykane na rynku rozwiązania. W ramach tej oferty dodatkowo pomagamy również przekuć działania seo na wymierne korzyści biznesowe: wykonujemy działania, które pozwalają zwiększyć ilość leadów i zwiększają konwersję na stronie.
Pozycjonowanieto złożony proces działań na stronie www (on-site) oraz działań poza stroną internetową (off-site) w celu zwiększenia widoczności serwisu w wyszukiwarce Google.
Proces pozycjonowaniamożemy podzielić na kilka etapów:
Pozycjonowanieto złożony proces działań na stronie www (on-site) oraz działań poza stroną internetową (off-site) w celu zwiększenia widoczności serwisu w wyszukiwarce Google.
Efektem tych działań jest optymalizacja treści, kodu i grafiki na stronie www – co przekłada się na szereg korzyści tj:
Optymalizację możemy podzielić na kilka etapów:
Słowa kluczowe(nazywamy również frazami kluczowymi) to wyrazy, które wpisywane są do wyszukiwarki Google w celu znalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów. Dobrze dobrane słowa kluczowe są niezbędne w procesie pozycjonowania.
Strategia słów kluczowych jest to dobór odpowiednich słów (fraz), na które będziemy pozycjonować stronę. Tworzy się ją na podstawie analizy firmy (oferty), branży i konkurencji. Po audycie i optymalizacji jest to pierwszy etap pozycjonowania, który stanowi podstawę dalszych działań.
Jądro semantyczne (określenie to często wymiennie ze strategią słów kluczowych) to słowa kluczowe dla danej strony www (dobrane na podstawie dokładnej analizy seo) i podzielone na poszczególne jej podstrony.
Link buildingjest jednym ze sposobów budowania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Polega on na tworzeniu internetowego zaplecza dla strony, wyborze wartościowych serwisów tematycznie powiązanych z pozycjonowaną stroną, na których umieszcze się treści i prowadzące do niej linki.
Linki zewnętrzne możemy zdobywać na kilka sposobów:
Pamiętajmy jednak, że liczy się jakość linków, a nie ich ilość!
Pozycjonowanietreścią to pozycjonowanie, które polega na tworzeniu wartościowej treści, zawierającej określone słowa kluczowe w ramach przygotowanej strategii SEO. W tym celu tworzymy unikatowe opisy produktów, systematycznie prowadzimy bloga, przygotowujemy i publikujemy artykuły poradnikowe i teksty sponsorowane na zewnętrznych portalach.
Pozycjonowanie lokalne (inaczej local SEO, pozycjonowanie regionalne) to proces polegający na promowaniu strony internetowej w wyszukiwarkach na podstawie słów kluczowych powiązanych bezpośrednio z określoną lokalizacją np.:
- Agencja SEO we Wrocławiu
- SEO Wrocław,
- pozycjonowanie Wrocław,
- cena pozycjonowania Wrocław itp.
Jest to zbiór kompleksowych działań w celu uzyskania jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarki na frazy regionalne. W naszym przypadku jest to Wrocław, ponieważ to właśnie tutaj znajduje się siedziba Agencji Interaktywnej Wezom. Tego rodzaju działania skierowana są bardzo korzystne przede wszystkim dla mniejszych firm oraz przedsiębiorców, którzy nie mogą konkurować z większymi graczami w swojej branży. Stawiając na pozycjonowanie lokalne są w stanie pozyskać spory ruch na stronę internetową i zainteresować ofertą potencjalnych klientów. Mogą przy tym liczyć na wysoki współczynnik konwersji, ponieważ trafiają bezpośrednio do mieszkańców miejscowości, w której prowadzą działalność.
Szybkie pozycjonowanie stronypolega zwykle na umieszczaniu setek linków (przeważnie na portalach o niskiej jakości), które przekierowują na naszą stronę. Stosując takie metody możemy jednak narazić się na nałożenie filtra przez Google, który powoduje, że strona zamiast piąć się w górę zacznie spadać. Dzieje się tak, ponieważ algorytmy Google cenią sobie jakość, a nie ilość. Dlatego przed podjęciem współpracy warto się dobrze zastanowić komu powierzamy obsługę SEO.
Podanie dokładnego czasu wypozycjonowania strony nie jest możliwe, ponieważ dużo zależy od jakości strony, rodzaju branży i jej konkurencyjności oraz ilości fraz kluczowych. Dla strony mającej niewielką konkurencję pierwsze efekty mogą się pojawić już po kilku tygodniach, a dla innej – działającej na bardzo konkurencyjnym rynku – czas ten może się wydłużyć nawet do paru miesięcy.
Czynniki jakie wpływają na czas pozycjonowania to m.in.: