browser adware remover
Kod promocyjny : 
w górę

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego dla największego dystrybutora opon na Ukrainie?

Alex Vorstretsov
09 Marca 2018
SEO
Komentarze: 0

Jednym z naszych najważniejszych projektów SEO jest pozycjonowanie sklepu internetowego największego dystrybutora opon na Ukrainie. Praca pozycjonerskie przy tym serwisie rozpoczęły się w marcu 2014 i trwają do dziś, przynosząc 56 000 unikalnych użytkowników miesięcznie.

 

Podstawowe dane strony na początku współpracy z Lester.ue (marzec 2014)

Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę była to nowa i nie pozycjonowana jeszcze witryna. Oto podstawowe informacje, które na początku o niej mieliśmy:

  • Nowa domena drugiego poziomu w strefie .ua
  • Nowa witryna, nie była wcześniej promowana
  • Liczba zindeksowanych stron wynosi 0
  • Region promocji: Ukraina
  • Ilość produktów 5 000
  • Witryna CMS – stworzona przez naszą firmę na frameworku w połączeniu z 1C: Enterprise

 

1. Analiza konkurencji:

Proces pozycjonowania stron internetowych zawsze zaczynamy od analizy konkurencji naszego klienta. Musimy poznać firmy z którymi będziemy rywalizować o najwyższe pozycje.

Bez głębszej analizy możemy założyć, że opony są towarem masowej konsumpcji, na które istnieje ogromny popyt.

2. Wnioski:

Po pierwsze, duża ilość reklam kontekstowych wskazuje na sporą konkurencję.

Po drugie, w wyszukiwarce są nie tylko sklepy internetowe z oponami, ale również porównywarki cen, a także serwis ogłoszeniowy np. olx.ua, z którym konkurowanie na tak wczesnym etapie istnienia strony nie ma sensu. Ale w tym przypadku optymalną opcją jest wykorzystanie olx.ua na korzyść naszego klienta.

 

Jest to szczególnie ważne przy pierwszych sprzedażach w nowym sklepie. Wystarczy zarejestrować się na portalu ogłoszeniowym i wykupić u nich płatną reklamę.

Po trzecie, analiza każdej firmy z TOP 10 zdefiniowała pewne wzorce (analiza wyłącznie sklepów, bez uwzględniania porównywarek cenowych).

Średni wiek witryn w TOP 10: 2004-2010 rok uruchomienia na Web.Archive.org.

Ilość linków przychodzących do strony na podstawie Ahrefs.com: 2000-3000 (średnia).

Liczba stron w indeksie wyszukiwarki: 100 000.

Zapytania związane z wyszukiwaniem: około 10 000.

 

Po czwarte, przeprowadziliśmy analizę poszczególnych stron konkurentów oraz ich struktury, optymalizacji stron docelowych, organizacji katalogów etc.

W analizie witryn konkurencji możemy zauważyć szereg informacji, które trzeba wziąć pod uwagę na etapie projektowania:

  • Szybkość ładowania strony
  • Łatwe i wygodne w obsłudze menu, wyszukiwanie towaru według szczegółowych parametrów.
  • Synchronizacja danych między systemem księgowym 1C, a sklepem.
  • Import dużych ilości danych z różnych źródeł: ceny, statusy magazynowe itp.

 

4. Lista ważnych prac wykonanych na początku

Głównym celem projektu było wprowadzenie nowego gracza na obecny rynek oraz uzyskanie jak najwyższych pozycji i wyników sprzedaży w pierwszym roku działalności.

Zdecydowaliśmy, że na samym początku swoją uwagę skupimy na frazach o niskiej częstotliwości wyszukiwania.

 

5. Tworzenie struktury strony

Oprócz standardowych prac związanych z optymalizacją wewnętrzną, tworzone były strony docelowe w podziale na następujące obszary:

Na tym schemacie widać strukturę głównych kategorii i podkategorii, na tej podstawie stworzyliśmy jądro semantyczne dla kluczowych zapytań.

 

Wstępna struktura stron zawierała następujące słowa kluczowe:

Każdy segment to osobna strona docelowa, która zawiera inne słowa kluczowe. Ponadto wszystkie strony zostały zoptymalizowane pod kątem własnej grupy zapytań kluczowych.

Przykład jądra semantycznego z kluczowymi zapytaniami:

Łącznie 45 000 zapytań kluczowych dla 3000 stron zostało zebrane w Semantic Core.

Ręczna optymalizacja takiej liczby stron byłaby bardzo trudna i czasochłonna, dlatego opracowaliśmy tzw. szablon meta tagów. Zostały one domyślnie wygenerowane na stronach według podanych parametrów. Przykład jednego z nich (np. dla stron kategorii „Marka + sezon opon”) działa teraz zgodnie z zasadą:

Tytuł: Opony [Marka opon] + [model opon], kup opony na Ukrainie

Opis: Kup opony [Marka opon] + [model opon] w sklepie internetowym site.eu -> Tanie opony [marka opon] [model opon] -> Dostawa na Ukrainie. Zadzwoń!

Słowa kluczowe: Kup opony [Marka opon] + [model opon], opony, wyprzedaż, sklep internetowy

Tytuł N1: Opony, marka opon [marka opon] + [model opon]

 

6. Linki wewnętrzne

W celu podniesienia jakości promowanych stron opracowano i wdrożono linkowanie wewnętrzne na tych samych stronach. Zapewniło nam to szybką indeksację i dużą liczbę stron w wynikach wyszukiwania.

Bloki wewnętrzne zaprojektowane są w celu szybszej nawigacji dla użytkownika, a boty lepiej indeksują witrynę.

Dla przykładu, ten blok znajduje się na stronie kategorii marki Hankook, a zawarte w niej linki prowadzą do podobnych podkategorii:

 

Organizacja linków wewnętrznych również była przemyślana na stronach produktowych w części „specyfikacja”.

Oczywiście na początkowym etapie wykonano wiele prac w celu optymalizacji sklepu. Tak kompleksowe podejście dało bardzo wymierne efekty efekty.

 

7. Analiza i podsumowanie pierwszych wyników

Poniżej znajdują się wyniki, które zostały osiągnięte po zaledwie kilku miesiącach pracy nad projektem.

W piątym miesiącu istnienia, strona miała dziennie około 450 wizyt z wyszukiwarki.

Czynniki, które wpłynęły na intensywny wzrost:

  • Analiza konkurencji.
  • Prawidłowo dobrana strategia pozycjonowania w początkowej fazie rozwoju.
  • Stworzenie prawidłowej struktury SEO.
  • Wsparcie serwisu od strony technicznej.
  • Złożone prace, których celem był wpływ na rozwój biznesu klienta w Internecie.

 

CZTERY LATA WSPÓŁPRACY

Już od ponad czterech lat doskonale radzimy sobie z realizacją celów postawionych przez naszego klienta. Poniżej znajduje się wykres liczby odwiedzin od momentu uruchomienia strony (2014) do marca 2016 roku.

 

W sezonie wiosennym liczba odwiedzin z wyszukiwarki wynosiła 1000 osób dziennie. A przez ostatni pełny miesiąc (listopad 2016r.) z organicznych wyszukiwań pozyskaliśmy 56 000 unikalnych użytkowników, co daje średnio 1800 osób dziennie.

W tej branży pod uwagę trzeba wziąć sezonowość, w lecie obserwujemy spadek, a ruch zaczyna wzrastać od października do listopada oraz od marca do kwietnia.

Dodaj komentarz
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.