Jednym z naszych najważniejszych projektów SEO jest pozycjonowanie sklepu internetowego największego dystrybutora opon na Ukrainie. Praca pozycjonerskie przy tym serwisie rozpoczęły się w marcu 2014 i trwają do dziś, przynosząc 56 000 unikalnych użytkowników miesięcznie.
Podstawowe dane strony na początku współpracy z Lester.ue (marzec 2014)
Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę była to nowa i nie pozycjonowana jeszcze witryna. Oto podstawowe informacje, które na początku o niej mieliśmy:
- Nowa domena drugiego poziomu w strefie .ua
- Nowa witryna, nie była wcześniej promowana
- Liczba zindeksowanych stron wynosi 0
- Region promocji: Ukraina
- Ilość produktów 5 000
- Witryna CMS – stworzona przez naszą firmę na frameworku w połączeniu z 1C: Enterprise
1. Analiza konkurencji:
Proces pozycjonowania stron internetowych zawsze zaczynamy od analizy konkurencji naszego klienta. Musimy poznać firmy z którymi będziemy rywalizować o najwyższe pozycje.
Bez głębszej analizy możemy założyć, że opony są towarem masowej konsumpcji, na które istnieje ogromny popyt.
2. Wnioski:
Po pierwsze, duża ilość reklam kontekstowych wskazuje na sporą konkurencję.
Po drugie, w wyszukiwarce są nie tylko sklepy internetowe z oponami, ale również porównywarki cen, a także serwis ogłoszeniowy np. olx.ua, z którym konkurowanie na tak wczesnym etapie istnienia strony nie ma sensu. Ale w tym przypadku optymalną opcją jest wykorzystanie olx.ua na korzyść naszego klienta.
Jest to szczególnie ważne przy pierwszych sprzedażach w nowym sklepie. Wystarczy zarejestrować się na portalu ogłoszeniowym i wykupić u nich płatną reklamę.
Po trzecie, analiza każdej firmy z TOP 10 zdefiniowała pewne wzorce (analiza wyłącznie sklepów, bez uwzględniania porównywarek cenowych).
Średni wiek witryn w TOP 10: 2004-2010 rok uruchomienia na Web.Archive.org.
Ilość linków przychodzących do strony na podstawie Ahrefs.com: 2000-3000 (średnia).
Liczba stron w indeksie wyszukiwarki: 100 000.
Zapytania związane z wyszukiwaniem: około 10 000.
Po czwarte, przeprowadziliśmy analizę poszczególnych stron konkurentów oraz ich struktury, optymalizacji stron docelowych, organizacji katalogów etc.
W analizie witryn konkurencji możemy zauważyć szereg informacji, które trzeba wziąć pod uwagę na etapie projektowania:
- Szybkość ładowania strony
- Łatwe i wygodne w obsłudze menu, wyszukiwanie towaru według szczegółowych parametrów.
- Synchronizacja danych między systemem księgowym 1C, a sklepem.
- Import dużych ilości danych z różnych źródeł: ceny, statusy magazynowe itp.
4. Lista ważnych prac wykonanych na początku
Głównym celem projektu było wprowadzenie nowego gracza na obecny rynek oraz uzyskanie jak najwyższych pozycji i wyników sprzedaży w pierwszym roku działalności.
Zdecydowaliśmy, że na samym początku swoją uwagę skupimy na frazach o niskiej częstotliwości wyszukiwania.
5. Tworzenie struktury strony
Oprócz standardowych prac związanych z optymalizacją wewnętrzną, tworzone były strony docelowe w podziale na następujące obszary:
Na tym schemacie widać strukturę głównych kategorii i podkategorii, na tej podstawie stworzyliśmy jądro semantyczne dla kluczowych zapytań.
Wstępna struktura stron zawierała następujące słowa kluczowe:
Każdy segment to osobna strona docelowa, która zawiera inne słowa kluczowe. Ponadto wszystkie strony zostały zoptymalizowane pod kątem własnej grupy zapytań kluczowych.
Przykład jądra semantycznego z kluczowymi zapytaniami:
Łącznie 45 000 zapytań kluczowych dla 3000 stron zostało zebrane w Semantic Core.
Ręczna optymalizacja takiej liczby stron byłaby bardzo trudna i czasochłonna, dlatego opracowaliśmy tzw. szablon meta tagów. Zostały one domyślnie wygenerowane na stronach według podanych parametrów. Przykład jednego z nich (np. dla stron kategorii „Marka + sezon opon”) działa teraz zgodnie z zasadą:
Tytuł: Opony [Marka opon] + [model opon], kup opony na Ukrainie
Opis: Kup opony [Marka opon] + [model opon] w sklepie internetowym site.eu -> Tanie opony [marka opon] [model opon] -> Dostawa na Ukrainie. Zadzwoń!
Słowa kluczowe: Kup opony [Marka opon] + [model opon], opony, wyprzedaż, sklep internetowy
Tytuł N1: Opony, marka opon [marka opon] + [model opon]
6. Linki wewnętrzne
W celu podniesienia jakości promowanych stron opracowano i wdrożono linkowanie wewnętrzne na tych samych stronach. Zapewniło nam to szybką indeksację i dużą liczbę stron w wynikach wyszukiwania.
Bloki wewnętrzne zaprojektowane są w celu szybszej nawigacji dla użytkownika, a boty lepiej indeksują witrynę.
Dla przykładu, ten blok znajduje się na stronie kategorii marki Hankook, a zawarte w niej linki prowadzą do podobnych podkategorii:
Organizacja linków wewnętrznych również była przemyślana na stronach produktowych w części „specyfikacja”.
Oczywiście na początkowym etapie wykonano wiele prac w celu optymalizacji sklepu. Tak kompleksowe podejście dało bardzo wymierne efekty efekty.
7. Analiza i podsumowanie pierwszych wyników
Poniżej znajdują się wyniki, które zostały osiągnięte po zaledwie kilku miesiącach pracy nad projektem.
W piątym miesiącu istnienia, strona miała dziennie około 450 wizyt z wyszukiwarki.
Czynniki, które wpłynęły na intensywny wzrost:
- Analiza konkurencji.
- Prawidłowo dobrana strategia pozycjonowania w początkowej fazie rozwoju.
- Stworzenie prawidłowej struktury SEO.
- Wsparcie serwisu od strony technicznej.
- Złożone prace, których celem był wpływ na rozwój biznesu klienta w Internecie.
CZTERY LATA WSPÓŁPRACY
Już od ponad czterech lat doskonale radzimy sobie z realizacją celów postawionych przez naszego klienta. Poniżej znajduje się wykres liczby odwiedzin od momentu uruchomienia strony (2014) do marca 2016 roku.
W sezonie wiosennym liczba odwiedzin z wyszukiwarki wynosiła 1000 osób dziennie. A przez ostatni pełny miesiąc (listopad 2016r.) z organicznych wyszukiwań pozyskaliśmy 56 000 unikalnych użytkowników, co daje średnio 1800 osób dziennie.
W tej branży pod uwagę trzeba wziąć sezonowość, w lecie obserwujemy spadek, a ruch zaczyna wzrastać od października do listopada oraz od marca do kwietnia.