browser adware remover
Kod promocyjny : 
w górę

Jak wygląda pozycjonowanie sklepu internetowego dla największego dystrybutora opon na Ukrainie?

Alex Vorstretsov
09 Marca 2018
SEO
Komentarze: 0

Jednym z naszych najważniejszych projektów SEO jest pozycjonowanie sklepu internetowego największego dystrybutora opon na Ukrainie. Praca pozycjonerskie przy tym serwisie rozpoczęły się w marcu 2014 i trwają do dziś, przynosząc 56 000 unikalnych użytkowników miesięcznie.

 

Podstawowe dane strony na początku współpracy z Lester.ue (marzec 2014)

Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę była to nowa i nie pozycjonowana jeszcze witryna. Oto podstawowe informacje, które na początku o niej mieliśmy:

  • Nowa domena drugiego poziomu w strefie .ua
  • Nowa witryna, nie była wcześniej promowana
  • Liczba zindeksowanych stron wynosi 0
  • Region promocji: Ukraina
  • Ilość produktów 5 000
  • Witryna CMS – stworzona przez naszą firmę na frameworku w połączeniu z 1C: Enterprise

 

1. Analiza konkurencji:

Proces pozycjonowania stron internetowych zawsze zaczynamy od analizy konkurencji naszego klienta. Musimy poznać firmy z którymi będziemy rywalizować o najwyższe pozycje.

Bez głębszej analizy możemy założyć, że opony są towarem masowej konsumpcji, na które istnieje ogromny popyt.

2. Wnioski:

Po pierwsze, duża ilość reklam kontekstowych wskazuje na sporą konkurencję.

Po drugie, w wyszukiwarce są nie tylko sklepy internetowe z oponami, ale również porównywarki cen, a także serwis ogłoszeniowy np. olx.ua, z którym konkurowanie na tak wczesnym etapie istnienia strony nie ma sensu. Ale w tym przypadku optymalną opcją jest wykorzystanie olx.ua na korzyść naszego klienta.

 

Jest to szczególnie ważne przy pierwszych sprzedażach w nowym sklepie. Wystarczy zarejestrować się na portalu ogłoszeniowym i wykupić u nich płatną reklamę.

Po trzecie, analiza każdej firmy z TOP 10 zdefiniowała pewne wzorce (analiza wyłącznie sklepów, bez uwzględniania porównywarek cenowych).

Średni wiek witryn w TOP 10: 2004-2010 rok uruchomienia na Web.Archive.org.

Ilość linków przychodzących do strony na podstawie Ahrefs.com: 2000-3000 (średnia).

Liczba stron w indeksie wyszukiwarki: 100 000.

Zapytania związane z wyszukiwaniem: około 10 000.

 

Po czwarte, przeprowadziliśmy analizę poszczególnych stron konkurentów oraz ich struktury, optymalizacji stron docelowych, organizacji katalogów etc.

W analizie witryn konkurencji możemy zauważyć szereg informacji, które trzeba wziąć pod uwagę na etapie projektowania:

  • Szybkość ładowania strony
  • Łatwe i wygodne w obsłudze menu, wyszukiwanie towaru według szczegółowych parametrów.
  • Synchronizacja danych między systemem księgowym 1C, a sklepem.
  • Import dużych ilości danych z różnych źródeł: ceny, statusy magazynowe itp.

 

4. Lista ważnych prac wykonanych na początku

Głównym celem projektu było wprowadzenie nowego gracza na obecny rynek oraz uzyskanie jak najwyższych pozycji i wyników sprzedaży w pierwszym roku działalności.

Zdecydowaliśmy, że na samym początku swoją uwagę skupimy na frazach o niskiej częstotliwości wyszukiwania.

 

5. Tworzenie struktury strony

Oprócz standardowych prac związanych z optymalizacją wewnętrzną, tworzone były strony docelowe w podziale na następujące obszary:

Na tym schemacie widać strukturę głównych kategorii i podkategorii, na tej podstawie stworzyliśmy jądro semantyczne dla kluczowych zapytań.

 

Wstępna struktura stron zawierała następujące słowa kluczowe:

Każdy segment to osobna strona docelowa, która zawiera inne słowa kluczowe. Ponadto wszystkie strony zostały zoptymalizowane pod kątem własnej grupy zapytań kluczowych.

Przykład jądra semantycznego z kluczowymi zapytaniami:

Łącznie 45 000 zapytań kluczowych dla 3000 stron zostało zebrane w Semantic Core.

Ręczna optymalizacja takiej liczby stron byłaby bardzo trudna i czasochłonna, dlatego opracowaliśmy tzw. szablon meta tagów. Zostały one domyślnie wygenerowane na stronach według podanych parametrów. Przykład jednego z nich (np. dla stron kategorii „Marka + sezon opon”) działa teraz zgodnie z zasadą:

Tytuł: Opony [Marka opon] + [model opon], kup opony na Ukrainie

Opis: Kup opony [Marka opon] + [model opon] w sklepie internetowym site.eu -> Tanie opony [marka opon] [model opon] -> Dostawa na Ukrainie. Zadzwoń!

Słowa kluczowe: Kup opony [Marka opon] + [model opon], opony, wyprzedaż, sklep internetowy

Tytuł N1: Opony, marka opon [marka opon] + [model opon]

 

6. Linki wewnętrzne

W celu podniesienia jakości promowanych stron opracowano i wdrożono linkowanie wewnętrzne na tych samych stronach. Zapewniło nam to szybką indeksację i dużą liczbę stron w wynikach wyszukiwania.

Bloki wewnętrzne zaprojektowane są w celu szybszej nawigacji dla użytkownika, a boty lepiej indeksują witrynę.

Dla przykładu, ten blok znajduje się na stronie kategorii marki Hankook, a zawarte w niej linki prowadzą do podobnych podkategorii:

 

Organizacja linków wewnętrznych również była przemyślana na stronach produktowych w części „specyfikacja”.

Oczywiście na początkowym etapie wykonano wiele prac w celu optymalizacji sklepu. Tak kompleksowe podejście dało bardzo wymierne efekty efekty.

 

7. Analiza i podsumowanie pierwszych wyników

Poniżej znajdują się wyniki, które zostały osiągnięte po zaledwie kilku miesiącach pracy nad projektem.

W piątym miesiącu istnienia, strona miała dziennie około 450 wizyt z wyszukiwarki.

Czynniki, które wpłynęły na intensywny wzrost:

  • Analiza konkurencji.
  • Prawidłowo dobrana strategia pozycjonowania w początkowej fazie rozwoju.
  • Stworzenie prawidłowej struktury SEO.
  • Wsparcie serwisu od strony technicznej.
  • Złożone prace, których celem był wpływ na rozwój biznesu klienta w Internecie.

 

CZTERY LATA WSPÓŁPRACY

Już od ponad czterech lat doskonale radzimy sobie z realizacją celów postawionych przez naszego klienta. Poniżej znajduje się wykres liczby odwiedzin od momentu uruchomienia strony (2014) do marca 2016 roku.

 

W sezonie wiosennym liczba odwiedzin z wyszukiwarki wynosiła 1000 osób dziennie. A przez ostatni pełny miesiąc (listopad 2016r.) z organicznych wyszukiwań pozyskaliśmy 56 000 unikalnych użytkowników, co daje średnio 1800 osób dziennie.

W tej branży pod uwagę trzeba wziąć sezonowość, w lecie obserwujemy spadek, a ruch zaczyna wzrastać od października do listopada oraz od marca do kwietnia.

Dodaj komentarz
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
Dlaczego nie należy bać się zdalnego outsourcingu IT?
Mateusz Markowski, 25 Kwietnia 2018
Ile kosztuje aplikacja mobilna?
Mateusz Markowski, 09 Kwietnia 2018
Jak zrobić dobrą strategię marketingową? 
Mateusz Markowski, 06 Kwietnia 2018
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.