browser adware remover
Kod promocyjny : 
w górę

Jak pozycjonować nową stronę

Mateusz Markowski
19 Grudnia 2017
SEO
Komentarze: 2

Internet to obecnie przestrzeń, która zrzesza prawie 4 mld użytkowników z całego świata. Jego rozwój doskonale pokazuje wzrost liczby internautów na przestrzeni ostatnich lat, od 2010 roku ich grono zwiększyło się ponad dwukrotnie. Wg Gemius z wyszukiwarki Google korzysta dzisiaj ponad 98% wszystkich użytkowników. To wciąż niedościgniony lider, który zdeklasował konkurencję, trzeba się zatem z nim liczyć, szczególnie jeżeli naszym celem jest pozyskanie w sieci klientów, wypracowanie sobie dużej popularności i wzmocnienie pozycji na rynku. Każdy, kto ma swoją stronę internetową lub planuje ją założyć, musi znać wymagania Google.

Jak pokazuje ranking Alexa, Google.pl jest również najpopularniejszą spośród wszystkich stron internetowych. W czołówce znalazły się jeszcze Youtube.com i Facebook.com. Google jest wyszukiwarką – jak sama nazwa wskazuje, jej przeznaczeniem jest umożliwienie wyszukiwania w sieci konkretnych informacji. Trudno sobie dzisiaj wyobrazić bez niego naszą wirtualną codzienność. Szukamy konkretnej strony internetowej, produktu, artykułu na interesujący nas temat, wiadomości, rozrywki…, zawsze o pomoc prosimy Google. Musi to być bardzo inteligentne narzędzie, skoro zna odpowiedzi na wszystkie nasze zapytania. Jak to robi? Odpowiedzialny jest za to algorytm wyszukiwarki Google decydujący o kolejności wyświetlania stron internetowych od najbardziej pasujących do naszego zapytania. Musi zatem kierować się ściśle określonymi kryteriami, które są podstawą dla pozycjonowania strony internetowej.

Pozycjonowanie strony www? Tak, wiem, że to ważne, ale…

…nie wiem, czym właściwie są te działania i jak pozycjonować nową stronę. Jeżeli jednak jesteś świadomy, że to od Google zależy Twoje być albo nie być w internecie, a także że istnieje obecnie ponad 1 mld stron internetowych, nie pozostawaj obojętny na te dane.

Pozycjonowanie polega na przystosowaniu swojej strony internetowej do kryteriów i wymagań Google, jakimi kieruje się przy odpowiadaniu na zapytania użytkowników. Jeżeli strona jest dobrze wypozycjonowana, to będzie wyżej wyświetlana w wyszukiwarce, osiągnie lepszą pozycję. Każdy z własnego doświadczenia wie, że najczęściej przegląda pierwsze 5, maksymalnie 10 pozycji. Jeżeli Cię wśród nich brakuje, liczba Twoich czytelników i klientów maleje.

Dlaczego jego strona jest wyżej w wyszukiwarce niż moja?

To kluczowe pytanie, które zadaje sobie wielu właścicieli stron internetowych, szczególnie dopiero rozpoczynających swoje działania online. Czynników, które o tym decydują, jest ok. 200, Google nie zdradza nam jednak całej swojej tajemnicy, a uchyla jej fragment, abyśmy mogli jak najlepiej się dostosować.

O pozycji w Google decydują dwa główne czynniki, które zostały przedstawione w tabeli:

CZYNNIKI WEWNĘTRZNE CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE
  • występowanie i zagęszczenie słów kluczowych,
  • słowa kluczowe w adresie URL,
  • zoptymalizowany kod HTML strony internetowej,
  • liczba i jakość tekstu na stronie,
  • regularność dodawania nowych treści,
  • szybkość ładowania strony,
  • linkowanie wewnętrzne.
  • liczba linków pochodzących z innych stron,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • liczba i jakość stron www zamieszczających linki sprowadzające ruch na naszą stronę.

Na obie grupy czynników mamy wpływ, jednak to na te wewnętrzne – bezpośredni, tutaj wszystko zależy od nas. Należą do nich te związane z działaniem naszej strony internetowej, jej jakością (tym, czy treści są wartościowe), intuicyjną nawigacją strony i strukturą.

Najważniejsze kryteria uwzględniane przez algorytm Google doskonale przedstawia poniższa grafika. To kompendium wiedzy każdego właściciela strony internetowej.

Jak pozycjonować nową stronę

Źródło: https://searchengineland.com/

Czynników tych jest znacznie więcej, większością z nich Google się z nami dzieli. Te, które jednak znamy, pozwalają skutecznie pozycjonować nową stronę, jak również udoskonalać tę istniejącą.

Jak pozycjonować stronę krok po kroku

Pozycjonowanie strony internetowej to wszelkie działania prowadzące do poprawy wyników w wyszukiwarce Google – w przypadku nowej strony do osiągnięcia już na początku możliwie najwyższej pozycji. Jest więc to proces składający się z kilku synergicznych czynności, jedna wynika z drugiej, wymusza wręcz jej podjęcie. Jest tak jednak tylko wtedy, kiedy uwzględnimy je wszystkie i w odpowiedniej kolejności podejmiemy. Składowymi tego procesu są więc:

  1. Określenie grupy.
  2. Analiza konkurencji.
  3. Wybór słów kluczowych.
  4. Content marketing, tworzenie wartościowych treści.
  5. Zamieszczenie na stronie odnośników tekstowych i graficznych – hiperlinki.  
  6. Przystosowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych.
  7. Obecność w social media.

Krok po kroku do celu, do najwyższej pozycji w Google.

Grupa docelowa

Czy wiesz, kim są Twoi potencjalni odbiorcy/klienci? Jeżeli jeszcze nie zdefiniowałeś swojej grupy docelowej, to zanim przejdziesz do właściwego pozycjonowania swojej strony, musisz ją określić, to Twój punkt wyjścia. Dzięki temu dowiesz się, jakim językiem powinieneś się posługiwać, czego oczekują Twoi odbiorcy, czego szukają, co chcieliby od Ciebie otrzymać. Na podstawie tych informacji będziesz mógł dostosować zarówno treści na swojej stronie internetowej, jak i w dalszym etapie pozycjonowania – słowa kluczowe. To Twój klient wpisuje w wyszukiwarce konkretne pytanie, na które odpowiada Google. Najlepiej kiedy odpowiada Twoją stroną.

Analiza konkurencji

Znasz już swoich potencjalnych klientów, musisz jeszcze wiedzieć, z kim rywalizujesz o ich zaufanie i kto może Cię ich pozbawić. Zanim zaczniesz monitorować najważniejsze elementy swojej strony, zrób research w sieci i poznaj swoją konkurencję. Zapewne okaże się, że jest ona znacznie większa, niż przewidywałeś, jednak to ona będzie jednym z Twoich kluczowych źródeł stworzenia całej strategii pozycjonowania strony. Kiedy już poznasz ją bliżej, powinieneś znaleźć tzw. benchmark. To lider w Twojej branży, strona internetowa ciesząca się największą popularnością, ruchem, konwersją i sprzedażą. Ważne jest, aby obiektywnie ocenić swoje możliwości i jednocześnie wyznaczyć zakres swoich działań. Jeżeli świadczysz usługi na rynku regionalnym, to skoncentruj się na podobnych sprzedawcach, analogicznie, jeżeli Twoja firma skierowana jest do klienta międzynarodowego, to Twój benchmarker również musi celować w tego samego odbiorcę.

Słowa kluczowe

Są kluczowe pod wieloma względami, to klucz do Twojego klienta i zyskania sympatii Google. To one sprowadzają ruch na Twoją stronę z wyszukiwarki. Pamiętasz, jak szukałeś swojej konkurencji? Co wpisywałeś w wyszukiwarce, jakie frazy kojarzyły Ci się z Twoją branżą? Przez moment byłeś swoim potencjalnym klientem, miałeś konkretny cel – znalezienie firmy świadczącej konkretne usługi. Twój klient myśli i postępuje podobnie. Strony internetowe, które w ten sposób odnalazłeś, powinny Ci posłużyć za przykład, a frazy przez Ciebie wpisywane znaleźć się na Twojej liście słów kluczowych, których następnie użyjesz w tekstach. Na pytanie, jak pozycjonować stronę SEO, odpowiadamy – z uwzględnieniem słów kluczowych. Jak zatem dobrze i skutecznie wybrać słowa kluczowe?

  • Skoncentruj się na najważniejszych elementach swojej oferty i branży, jak się one nazywają, w czym mogą pomóc potencjalnemu klientowi.
  • Pamiętaj o konkurencji, jakie słowa pojawiają się na jej stronie najczęściej.
  • Regionalizuj, czyli wykorzystaj przy swoich słowach kluczowych nazwy miast i województw, w których świadczysz usługi.
  • Korzystaj z Planerów Słów Kluczowych, z których najczęściej stosowanym jest Google Adwords.
  • Poszczególne podstrony pozycjonuj na inne frazy.
  • Umieszczaj frazy w title i description podstron.

Content marketing i odnośniki w tekstach

Google to robot, ale bardzo inteligentny i nie zaspokoi się jedynie przypadkowo umieszczonymi słowami kluczowymi. Tutaj nie działa strategia „im więcej, tym lepiej”, chyba że zmienimy jej znaczenie na „im więcej wartościowych treści, tym lepiej”. Treści na Twojej stronie powinny być dopasowane do usług, jeżeli prowadzisz bloga, to zamieszczaj na nim treści tylko dopasowane do niego pod względem tematycznym. Każde zdanie musi mieć wartość dla klienta, tylko takimi nasycisz swojego odbiorcę, który będzie wracał do Ciebie, udostępniał Twoje treści innym, przekazywał je i generował ruch na Twoją stronę. To Google docenia ponad wszystko.

Umieszczaj w tekstach odnośniki tekstowe i graficzne, które będą poszerzały wiedzę Twojego odbiorcy, to ułatwi mu poruszanie się po Twojej stronie i dotarcie do innych jej obszarów. Na przykład nawiązując do wpisu na blogu sprzed pół roku, uzupełnij fragment o link do niego, a kiedy w zakładce „O firmie” piszesz o swojej ofercie, wskaż klientowi, gdzie może znaleźć o niej więcej informacji. Linkowanie wewnętrzne to dla Google kolejny powód, aby postawić Cię na wyższej pozycji.

Wersja mobilna strony i Twoja aktywność w social media

Czy wiesz, że 51,3% użytkowników internetu korzysta obecnie z urządzeń mobilnych? Tak wynika z raportu statcounter.com. Polska jest powyżej tej średniej, ponieważ aż 56% polskich internautów stawia dzisiaj na smartfony i tablety. Jeżeli nie przystosujesz swojej strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, możesz stracić aż połowę swoich klientów. Brak klientów, brak ruchu na stronie, brak sympatii Google.

Podobnie jest w przypadku social media, w których swój czas spędza coraz więcej użytkowników. Konto w mediach społecznościowych daje ogromne możliwości promowania treści. Lajki, komentarze, opinie, udostępnianie wpisów na swoich profilach, wszystko to powoduje, że Twoja strona jest aktywna, ŻYWA!

Dobrze przeprowadzony proces pozycjonowania strony przynosi wymierne korzyści.

Wyższa pozycja w Google to więcej potencjalnych klientów.

Większy ruch na stronie to większy zysk.

Rozpoznawalność strony zwiększa zaufanie klientów.

Twoja strona wiecznie żywa, pracuje dla Ciebie 24/7.

Wiesz już, jak pozycjonować nową stronę i co możesz na tym zyskać. To dobry start, teraz czas działać. 

Dodaj komentarz
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.