Reklama kontekstowa, to reklama internetowa, która pojawia się obok wyników organicznych w wyszukiwarce w tzw. wyniki płatne (ang. paid listings). Jest to kilka pierwszych pozycji, które pojawiają się po wpisaniu dowolnego zapytania np.
Po zdefiniowaniu fraz kluczowych (powiązanych z Twoją branżą), produktem lub usługą) i uruchomieniu reklamy, w odpowiedzi na swoje zapytania potencjalny klient zobaczy wskazanie promujące Twoją witrynę.
Reklama kontekstowapolega na promocji serwisu w tzw. płatnych wynikach wyszukiwania. Główną zaletą tej formy reklamowej jest jej jest natychmiastowe działanie oraz rozliczenie w systemie PPC – Pay Per Click (płać z kliknięcie). Oznacza to, że klient płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamę. W ten sposób natychmiast zwiększamy widoczność witryny w wyszukiwarce, generujemy ruch na stronę i możemy dotrzeć z ofertą do osób szukających odpowiedzi na konkretne zapytania (np. agencja sem Wrocław lub najlepsza agencja SEM we Wrocławiu). Jest to jeden z najlepszych sposobów na reklamę w Internecie.
Dobrze przeprowadzona i zoptymalizowana kampania w wyszukiwarce to dobry sposób na zwiększenie ruchu na swojej stronie oraz zdobycie nowych klientów. Główne zalety kampanii PPC :
Displayto inaczej reklama graficzna w witrynie internetowej, czylu po prostu baner umieszczany popularnych serwisach współpracujących z Google. Z uwagi na różnorodność form oraz możliwości rozliczeniowych daje ona ogromne pole możliwości, pozwala na prowadzenie kampanii zarówno stricte sprzedażowych oraz wizerunkowych. Dzięki połączeniu różnych treści multimedialnych (tekst, grafika, zdjęcia video) pełni zwykle dwie funkcje: zwiększa rozpoznawalność markii generuje ruch na stronę www.
Reklama displayowawyświetla się na stronach, które należą do sieci reklamowej Google. Do tej sieci należy ponad 3 miliony aplikacji i stron docierających do około 90% wszystkich internautów.
Reklamy displayowe podzielić można na cztery grupy:
Reklama displayowa ma wiele zalet dla reklamodawców. Największą zaletą reklam Internetowych jest ogromny zasięgi możliwość targetowania. W sieci Google znaleźć można nie tylko duże, ogólnotematyczne portale, ale również niszowe, trafiające do grona osób o wyraźnie sprecyzowanych zainteresowaniach. Dobrze zaprojektowana i stargetowana reklama displayowa pozwala zwiększyć rozpoznawalność marki i może wygenerować spory ruch na stronę www, a dzięki rozliczeniu w formie PPC (Pay Per Click) jest również bardzo mierzalna i atrakcyjna kosztowo.
Zakupy Googleto usługa dla sklepów internetowych podobna do Adwords, ale w dużo atrakcyjniejszej formie. Podobnie jak w reklamach kontekstowych mamy tu promocję w tzw. płatnych wynikach wyszukiwania (nad tymymi organicznymi). Zamiast tekstu w formie graficzne wyświetlają się jednak wszystkie najważniejsze informacje o produkcie (zdjęcie, nazwa sklepu i produktu, opis i cena). W efekcie jeśli ktoś szuka w Internecie konkretnego produktu, wyświetla mu się specjalny segment w formie listy produktów, wraz ze zdjęciami, cenami i nazwami sklepów. Umieszczenie tam swojej reklamy pozwala dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów już z poziomu wyszukiwarki, mało tego – klient zanim zdecyduje się wejść na Twoją stronę widzi już wszystkie najważniejsze informacje na temat produktu i może porównać go z innymi. Jeśli zatem decyduje się kliknąć w Twoją reklamę, oznacza to, że jest wyraźnie zainteresowany Twoją ofertą, a właśnie takie kliknięcia w formacie PPC są najbardziej wartościowe.
Aby system reklamowy Zakupów Google mógł skutecznie wyświetlać reklamy Twoich produktów niezbędna jest integracja sklepu internetowego z usługą Google Merchant Center oraz Google AdWords. Pomożemy Ci w integracji e-sklepu z systemem reklamowym AdWords, dobierzemy strategię i skonfigurujemy kampanie produktowe .
Remarketing to rodzaj internetowej kampanii reklamowej prowadzonej w ramach programu Google AdWords, która polega na powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy, produktu lub usługi, ale nie dokonali zakupu. W wielu przypadkach taka forma reklamy internetowej pozwala odzyskać utraconego klienta lub utrzumać jego zainteresowanie od momentu wyszukiwania i porównywania ofert aż do podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej.
Remarketing polega na wykorzystaniu tzw. „ciasteczek” (cookies), które zapisują się u użytkowników, którzy odwiedzili naszą stronę. W tym celu należy wyposażyć ją w odpowiedni skrypt, który zapisze ciasteczko, a następnie stworzyć komunikaty reklamowe i zaprojektować kampanie reklamową. Zasada działania remarketingu wygląda następująco:
Kampanie remarketingowe możemy podzielić na pięć rodzajów: