Zmieniamy realne potrzeby naszych klientów w pomysły na aplikacje i przekładamy je na język technologii. Wskazujemy możliwe ścieżki do osiągnięcia celów i rozwiązania, które pozwolą wcielić pomysły w życie.
Pracujemy zgodnie z filozofią agile, metodologią scrum i najwyższymi standardami w branży IT. Współpracujemy zarówno ze startupami, jak i dużymi firmami. Jesteśmy elastyczni i na każdym etapie współpracy szukamy najlepszych rozwiązań.
Na każdym etapie współpracy służymy naszym 18-letnim doświadczeniem w programowaniu. Nasz zespół IT tworzy 60 specjalistów, którzy z pasją tworzą projekty o bardzo różnym poziomie skomplikowania.
Dbamy o komfort naszych klientów na każdym etapie współpracy – od projektowania, przez programowanie aż po testowanie i wdrażania aplikacji. Korzystamy tylko z najlepszych serwerowni i zaplecza technologicznego.
Precyzyjne podanie ceny stworzenia aplikacji mobilnej nie jest takie proste. Koszt realizacji aplikacji mobilnej jest uzależniony od wielu czynników m.in. od jej złożoności, zakresu funkcjonalności, użytej technologii i stopnia wykorzystania zaawansowanych funkcji sprzętowych. Kilka różnic w specyfikacji aplikacji może zmienić jej cenę z 10 000zł na 300 000zł.
Wycena aplikacji mobilnej odzwierciedla ilość pracy jaką trzeba włożyć w jej stworzenie oraz tzw. Bufor bezpieczeństwa. Aby otrzymać jak najdokładniejszą wycenę należy dostarczyć jak najwięcej informacji.
Tworzenie dedykowanej aplikacji mobilnej dla klienta opiera się na kilku podstawowych etapach pracy:
Nasze aplikacje mobilne są pisane od podstaw w języku programowania odpowiednim dla danego systemu operacyjnego. Wszystkie funkcje są tworzone przez naszych programistów co umożliwia zaprojektowanie rozbudowanych aplikacji mobilnych.
Pracujemy zgodnie z filozofią agile i scrum, utrzymujemy najwyższe standardy w branży IT. Współpracujemy ze startupami, ale również z dużymi firmami. Potrafimy dostosować się do każdego klienta i jego wymagań.
Na każdym etapie współpracy zapewniamy wsparcie techniczne oraz szukamy najlepszych rozwiązań.
Zawsze tworzymy MVP (minimum viable product) wynika to z faktów, że chcemy aby nasi klienci w 100% wykorzystali potencjał aplikacji mobilnych. MVP jest podstawową wersją Twojego pomysłu, jego zadaniem jest zaprezentowanie podstawowych wartości przyszłym użytkownikom. Ten krok pozwoli nam przetestować i zdobyć wiedzę na temat rynku oraz wymagań użytkowników.
Bo przecież nie mamy pewności, że ktokolwiek jest gotowy zapłacić za to, co planujemy stworzyć.
Zdajemy sobie sprawę, że komunikacja jest bardzo ważna, ponieważ umożliwia kluczowe zrozumienie potrzeb klienta na każdym etapie projektu. W trakcie realizacji Państwa aplikacji mobilnej jesteśmy w ciągłym kontakcie, na bieżąco informujemy o postępach prac, dbamy o komfort naszych klientów przez cały okres trwania współpracy.
Nasz zespół IT tworzy 60 specjalistów, którzy z pasją i zaangażowaniem tworzą projekty o różnym poziomie skomplikowania. Korzystamy tylko z najlepszych serwerowni i zaplecza technicznego, używamy narzędzi najwyższej jakości.
Bariera językowa nie stanowi dla nas problemu, nasz zespół mówi w kilku językach, m.in. Angielskim, Ukraińskim, Rosyjskim.
Mobilne aplikacje hybrydowe są połączeniem rozwiązań aplikacji natywnych oraz webowych. Czas jej stworzenia jest dużo krótszy, niż w przypadku aplikacji natywnej, ponieważ raz napisana aplikacja działa na Androida i iOS. W przypadku aplikacji natywnej potrzebujemy dwóch różnych aplikacji napisanych w Objective-C (iOS) i Java (Android). Co za tym idzie na aplikacje natywną musimy wydać więcej pieniędzy.
Przy dużych, rozbudowanych aplikacjach i grach, gdzie ważna jest szybkość działania oraz brak zacinania się aplikacji królują aplikacje natywne. Hybryda świetnie się sprawdzi w mniejszych, mało wymagających aplikacjach.
Każdy projekt zaczyna się od pomysłu, na podstawie którego tworzy się najpierw spis funkcjonalności, a następnie specifikację techniczną. Na tej podstawie powstaje projekt aplikacji, który nazywamy prototypem.
Prototyp aplikacji mobilnej pozwala zaprojektować jej wstępny wygląd i funkcje. Najogólniej mówiąc jest to wstępna wizja projektu, na bazie której graphic designer tworzy właściwy projekt (UX i UI). Dzięki prototypowi możemy łatwo podzielić się swoim pomysłem, przekazać wizję, przekonać się o słuszności swoich założeń i dopracować poszczególne elementy zanim jeszcze zlecimy jej zaprojektowanie. Dzięki temu możemy zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy.
Tworzenie prototypu aplikacji mobilnej zawsze zaczyna się od pomysłu. Często jest to tylko jakaś wizja – kklienci zwykle wiedzą co by chcieli uzyskać dzięki aplikacji, ale nie do końca wiedzą jak ona powinna działać, co jest możliwe i czego można po niej oczekiwać – i od tych wszystkich niewiadomych jesteśmy właśnie my.
Naszym zadaniem jest zamienienie pomysłu w wizję i funkcjonalny projekt - ukierunkowanie klienta na najlepsze rozwiązania, dobór odpowiednich technologii oraz dostosowanie funkcjonalności aplikacji do jego wizji i wymagań oraz wymogów rynku. Tu konieczne jest rozeznanie w branży, analiza konkurencji i ocena zasadności pomysłu. Niestety, bardzo często okazuje się, że pomysły, które na wstępie wydają się bardzo dobre, nie przechodzą tego etapu, ponieważ od strony biznesowej ich stworzenie okazuje się nieopłacalne, zbyt drogie lub po prostu istnieją już podobne rozwiązania.
Jeśli jednak projekt przejdzie tę próbę, kolejnym etapem jest stworzenie spisu funkcjonalności, a następnie specyfikacji technicznej. Na tej podstawie tworzy się dokładną wycenę projektu, harmonogram i plan pracy. Cały projekt zwykle dzieli się na poszczególne etapy, a te na ok. 2-tygodniowe sprinty, które składają się z konkretnych tasków (zadań). Samo projektowanie rozpoczyna się od stworzenie przyjaznej w obsłudze nawigacji dla użytkownika, czyli tzw. User Experience, a następnie zaprojektowania interfejsu – User Experiance. Dopiero gdy mamy zaprojektowany projekt aplikacji, do gry wkraczają programiści, którzy tworzą jej backend (panel administracyjny), frontend (połączenie grafiki z funkcjonalnościami aplikacji) oraz API (ang. Application Programming Interface (Interfejs Programowania Aplikacji), który pozwala na komunikowanie się aplikacji między sobą (np. Twojego programu z systemem operacyjnym).
User Experience (UX), czyli doświadczenie użytkownika to inaczej całość wrażeń podczas korzystania z aplikacji mobilnej. Termin ten często jest zamiennie stosowany z pojęciem użyteczności (usability), zwykle używa się go w odniesieniu do serwisów internetowych, oprogramowania lub samych urządzeń elektronicznych.
Projektowanie user experience (user experience design) to inaczej projektowanie produktów interaktywnych w taki sposób, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Dobrze zaprojektowany produkt powinien być atrakcyjny dla użytkownika, funkcjonalny, użyteczny, ekonomiczny i ergonomiczny, a korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Aby osiągnąć swoje cele projektanci user experience wykorzystują zazwyczaj metodykę projektowania zorientowanego na użytkownika.
User Interface (UI), to inaczej interfejs użytkownika, czyli przestrzeń, w której następuje interakcja człowieka z maszyną. Jej celem jest umożliwienie skutecznego operowania i kontroli nad aplikacją przez człowieka, podczas gdy maszyna dostarcza zwrotnych informacji ułatwiając operatorowi podejmowanie decyzji.
Projektowaniem interfejsów zajmują się projektanci interakcji lub architekci informacji, którzy łączą przygotowanie techniczne z wiedzą psychologiczną o przetwarzaniu informacji przez człowieka i wiedzą o funkcjonalności aplikacji. Przygotowany przez nich projekt trafia do projektantów graficznych i programistów. Zawiera on wygląd i rozmieszczenie elementów aplikacji mobilnej . UI pozwala nam na interakcje z systemem, dzięki niemu możemy się „komunikować” z aplikacją.
Projektowanie UX to projektowanie aplikacji w taki sposób, aby interakcja z nią dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Dobrze zaprojektowana aplikacja powinna być atrakcyjna i jednocześnie łatwa w obsłudze, użyteczna, funkcjonalna, a korzystanie z niej powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję. Aby osiągnąć swoje cele projektanci user experience wykorzystują zazwyczaj metodykę projektowania zorientowanego na użytkownika. Projektant UX musi bowiem zrozumieć użytkownika, wczuć się w jego rolę i sprawić, aby korzystanie z alikacji było dla niego intuicyjne. UX Designer musi mieć więc cechy naukowca i psychologa, który bada zachowania użytkowników, a zarazem powinien mieć też zmysł estetyczny, dzięki któremu jest w stanie zaprojektować aplikację tak, aby była jak najbardziej użyteczne i intuicyjna. Z kolei projektowaniem UI zajmują się projektanci interakcji lub architekci informacji, którzy łączą przygotowanie techniczne z psychologią wiedzą o przetwarzaniu informacji przez człowieka i funkcjonalnościami aplikacji. Projektant UI to osoba, której zadaniem jest stworzenie interakcji między użytkownikiem, a systemem. UI Designer jest odpowiedzialny m.in. za: stworzenie stylu, dobór grafiki oraz innych elementów wizualnych.
Front-end i backend to początkowe i końcowe stadium procesu tworzenia aplikacji. Front-end odpowiada za pobieranie danych od użytkownika oraz przekazanie ich do back-endu (panelu zarządzającego). Następnie back-end na podstawie tych danych wykonuje określone zadanie. Opcjonalnie front-end może pokazać użytkownikowi wyniki otrzymane od back-endu. A zatem Front-end aplikacji to inaczej wszystko, co widzi użytkownik aplikacji mobilnej (połączenie grafiki i jej funkcjonalności). Programiści front-endu mają za zadanie przygotowania aplikacji mobilnej tak by działała płynnie i aby była użyteczna na każdym urządzeniu. Oprócz programowania muszą być na bieżąco z najnowszymi technologiami oraz trendami.
Back-end aplikacji to inaczej panel zarządzający, który jest odpowiedzialny za część serwerową i warstwę danych, których używa front-end. Inaczej mówiąc back-endem możemy nazwać zaplecze aplikacji (jej panel zarządzający), jest to oprogramowanie (kod) powstającej aplikacji mobilnej, który zapewnia jej techniczną funkcjonalność, a także nadzoruje zaplecze serwerowe.
API, inaczej interfejs programistyczny aplikacji mobilnej, to sposób (ściśle określony zestaw reguł i ich opisów), w jaki programy komputerowe komunikują się między sobą. Zadaniem API jest dostarczenie odpowiednich specyfikacji podprogramów, struktur danych, klas obiektów i wymaganych protokołów komunikacyjnych. Definiuje się je na poziomie kodu źródłowego dla poszczególnych składników oprogramowania, np. aplikacji, bibliotek, systemu operacyjnego. Jednym słowem, w przypadku aplikacji mobilnych API pozwala na korzystanie z funkcjonalności udostępnianych przez inną aplikację w obrębie Twojej aplikacji.
QA (Quality Assurance), czyli inaczej zapewnienie jakości jest to planowe i systematyczne działania niezbędne do spełnienia wymagań jakości końcowego produktu w procesie jego tworzenia. W przypadku aplikacji mobilnych jest to proces, który zapobiega powstawianiu błędów oprogramowania poprzez jego testowanie i ciągłe udoskonalanie. QA Engineer ma za zadanie zautomatyzować wykrywanie błędów, aby dostarczyć wysokiej jakości aplikacje mobilną.
Praca testera polega na sprawdzaniu, czy oprogramowanie spełnia oczekiwania użytkowników lub producenta i czy jest zgodne ze specyfikacją. Zadaniem testera jest dostarczenie informacji klientowi o błędach w aplikacji mobilnej.
Aplikacja natywna jest typową aplikacją mobilną, która jest napisana w języku programowania odpowiednim dla danego systemu operacyjnego (Android, iOS lub WindowsPhone). W tym przypadku programista pisze kod od podstaw, umożliwia to tworzenie rozbudowanych aplikacji o złożonych funkcjonalnościach.
Przy dużych, rozbudowanych aplikacjach i grach, gdzie ważna jest szybkość, funkcjonalność oraz płynność działania warto rozważyć wybór aplikacji natywnej.
Mobilne aplikacje hybrydowe są połączeniem rozwiązań aplikacji natywnych oraz webowych. Czas jej stworzenia jest dużo krótszy, niż w przypadku aplikacji natywnej, ponieważ raz napisana aplikacja działa na Androida i iOS. Jednak aplikacja ta nie ma dostępu do wszystkich funkcji telefonu.
Aplikacja hybrydowa świetnie sprawdzi się w mniejszych, mało wymagających aplikacjach.
Jest to technologia opracowana przez Google wykorzystująca platformę Angular 4.0 do stworzenia aplikacji mobilnej ze zwykłej strony internetowej. W czasach, kiedy znaczna część użytkowników posługuje się urządzeniami mobilnymi do przeszukiwania zasobów sieci, taka możliwość wydaje się niezwykle istotna dla wszystkich, którzy planują dotrzeć ze swoim przekazem do jak największej liczby ludzi.
Mimo że powstają one na bazie zwykłych stron internetowych, zawierają funkcje charakterystyczne dla aplikacji mobilnych. Biorąc pod uwagę to, że są znacznie prostsze, uniwersalne, a do tego tańsze od aplikacji natywnych, ich stworzenie może być bardzo opłacalne – szczególnie że takiej aplikacji nie trzeba pobierać z żadnego sklepu internetowego, można to zrobić ze zwykłej strony www, na bazie której powstała.
Smartfony stały się częścią naszego życia, telefon zawsze mamy pod ręką. Wiele firm korzysta już z aplikacji mobilnych, aby być bliżej swoich klientów.
Wdrożenie aplikacji mobilnej niesie wiele korzyści, są to m.in.:
Istnieje kilka możliwości zarabiania w aplikacjach mobilnych. Model biznesowy trzeba wybrać na etapie jej tworzenia. Do wyboru mamy trzy możliwości:
Choć aplikacje mobilne różnią się pod względem przeznaczenia i funkcjonalności, sprawdzają się w każdej branży. Oto kilka przykładowych zastosowań dla różnych branż:
systemy ERP – tworzenie oraz edycja zamówień, faktur, paragonów i rozliczeń, baza klientów i towarów, szablony dokumentów, zarządzanie kontrahentami
transport i logistyka – optymalizacja tras, realizacja zamówień, zapasy;
branża finansowa – bankowość mobilna, sprawdzanie stanu konta, przelewy, spłata raty, otworzenie lokaty
m-commerce – płatności mobilne, kupony, oferty, porównywanie cen;
system kontroli produkcji – zarządzanie dokumentacją, kontrola i raportowanie stanu produkcji, zleceń, pracowników;
eventy – rejestracja uczestników, powiadamianie o zmianach, udostępnianie map (festiwale muzyczne), harmonogram konferencji, festiwalu;
medycyna – rejestracja do lekarza, zarządzanie dokumentami pacjenta, wyliczanie świadczeń medycznych, obieg dokumentów;
firmy ubezpieczeniowe – zakup polis, zgłaszanie szkód, porównywanie ofert;
e-administracja – nawigacja, Biuletyn Informacji Publicznej, przewodnik turystyczny z mapami, filtrowaniem i powiadomieniami, pobieranie i składanie wniosków.