Kontrola opinii (tzw. "feedback") jest naprawdę efektywnym narzędziem do formowania pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto, według ostatnich wytycznych Google, linki z komentarzy na forach publikowane w sposób organiczny mają znaczny wpływ na ranking strony WWW w wyszukiwarce. Dzięki efektywnej strategii buzz marketingu będziesz miał kontrolę nad wizerunkiem firmy w sieci.
Marketing szeptany zaliczany jest do najbardziej finezyjnych metod reklamowania towarów i usług. Tym określeniem opisywane są wszelkie metody wykorzystywane do przekazywania informacji handlowych w taki sposób, aby odbierane były jako interakcja spontaniczna. Dlaczego jest to skuteczna metoda reklamowania swojej firmy?
Reklama szeptana zwykle opierana jest na technice „buzz marketing”, polegającej na wywoływaniu dyskusji pomiędzy samymi konsumentami. Spowodowanie bezpośredniej interakcji pomiędzy użytkownikami produktów i usług oferowanych przez firmę pomaga znacząco podnieść efektywność właściwego przekazu reklamy. Co sprawia, że skutecznie można wykorzystywać marketing szeptany? Oferty reklamowane przez samych użytkowników są znacznie lepiej przyjmowane przez innych zainteresowanych konsumentów, gdyż wydają się być znacznie bardziej obiektywne od opinii wygłaszanych przez samego reklamodawcę. Osoba zainteresowana zakupem konkretnego produktu może nie do końca wierzyć słowom firmy, której celem jest zysk – znacznie cenniejsza jest opinia innego konsumenta, który jest zadowolony z jakości, ceny lub użyteczności produktu. To właśnie najważniejszy atut, jakim pochwalić może się marketing szeptany. Kampanie opierające się na efekcie „buzz marketing” wywołują w użytkownikach pewne określone emocje – może być to ekscytacja innowacyjnymi rozwiązaniami proponowanymi przez firmę, zachwyt spowodowany proekologiczną polityką przedsiębiorstwa czy bardzo wysoką jakością produktów.
Sieć jest doskonałym fundamentem do budowania skutecznych kampanii reklamowych opartych na marketingu szeptanym. Popularność mediów społecznościowych i szeroko użytkowanych kanałów komunikacji sprawia, że wywołanie owocnej dyskusji między konsumentami jest dość proste – problemem jest tutaj prawidłowe ukierunkowanie emocji klientów. Celem kampanii jest wykorzystanie całego potencjału, jaki drzemie w reklamowanych produktach i wykorzystanie sprawdzonych i skutecznych metod, które oferuje marketing szeptany. Cennik, promocje, dobra jakość usług – kampania szeptana może opierać się o wiele czynników. Rolą marketingowca jest optymalizacja i maksymalizacja efektu.
Ważną cechą i niezwykle unikalną zaletą tej metody reklamowania jest występowanie tzw. „efektu wirusowego”. Polega to na tym, że dobrze prowadzona reklama szeptana powoduje reakcję łańcuchową. Odpowiednie ukierunkowanie emocji sprawia, że informacja marketingowa zaczyna rozprzestrzeniać się samoistnie, bez dodatkowej zachęty – opowieści o produkcie przekazują sobie już sami konsumenci. Aby jednak to osiągnąć, trzeba bardzo dokładnie kontrolować początek i rozwój skutecznej kampanii szeptanej – doświadczeni fachowcy z agencji reklamowej są w stanie bardzo precyzyjnie regulować nastroje, podsycać emocje i wywoływać pożądane efekty dla reklamodawcy. W tej dziedzinie zdecydowanie warto zdać się na profesjonalistów, gdyż niewłaściwie przeprowadzona kampania może mieć skutek odwrotny od zamierzonego.