Potrzebujesz szybkich wyników z promocji internetowej i nie chcesz czekać na efekty pozycjonowania? Dzięki reklamie Google staniesz się widoczny już od zaraz. Promujesz się tylko na docelowe frazy. Płacisz tylko za faktyczne kliknięcia.
Każdy, kto zainteresował się nieco tematem skutecznego marketingu w sieci spotkał się z pewnością z terminem „AdWords” – niemal każdy blog i strona mówiąca o reklamie w internecie wspomina to enigmatyczne słowo. Czym faktycznie jest ten rodzaj reklamy? Mówiąc w skrócie, jest to reklama w Google – największej na świecie wyszukiwarce internetowej. Jak to działa?
Kampanie reklamowe AdWords to system stworzony w oparciu o linki sponsorowane. Cena takiej reklamy jest dość wygórowana, ale gwarantuje bardzo dużą widoczność strony www w wyszukiwarce – w dzisiejszych czasach jest to jeden z czynników odpowiadających za sukces konkretnej firmy. Działanie AdWords najłatwiej zobrazować na przykładzie – jeżeli konsument szuka określonego produktu i wpisuje jego nazwę w Google, to otrzymuje natychmiast listę linków odpowiadających jego preferencjom. Kolejność stron nie jest jednak przypadkowa – ranking wyszukiwania opiera się na skomplikowanych algorytmach, które decydują o tym czy konkretny serwis pojawi się na pierwszym czy setnym miejscu.
Na stronie z linkami widać jednak jeszcze jedną sekcję – w niej znajdują się właśnie linki sponsorowane. Opłacenie reklamy powoduje, że niezależnie od rankingu wyszukiwania mamy pewność, że strona pojawi się pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dodatkowo Google Adwords pozwala wyświetlać reklamy także na innych serwisach. Jak duży jest zasięg tego systemu i jak skuteczna jest taka reklama? Google jest w sieci przysłowiową grubą rybą – szacuje się, że co czwarta reklama w globalnej sieci pochodzi z systemu AdWords.
Marketing opierający się o linki sponsorowane Google pozwala reklamować się zarówno na szczeblu lokalnym, co i globalnym – jest to więc skuteczne narzędzie docierania do konsumentów zarówno dla wielkich koncernów, jak i niewielkich firm. Dodatkowo linki sponsorowane AdWords cechują się bardzo dużą elastycznością, co sprawia, że ten rodzaj marketingu jest dostępny praktycznie dla każdego. Ile kosztuje reklama w Google? Cennik jest bardzo zróżnicowany, gdyż wyszukiwarka pozwala dopasować koszty do możliwości oraz potrzeb reklamodawców. Jeżeli potrzebna jest jedynie reklama lokalna, to nie trzeba wykupywać reklamy obejmującej teren całego kraju – wystarczy wybrać tańsza opcję, w której naszą kampanię zobaczą jedynie mieszkańcy konkretnego miasta.
Dodatkowo mamy jeszcze jedną korzyść z używania AdWords – kampania z pomocą narzędzi to kompleksowa reklama kontekstowa. To sprawia, że reklama Google zawsze trafia do osób bezpośrednio zainteresowanych określoną grupą produktową lub konkretnymi usługami. To ogromna oszczędność środków, gdyż reklamodawca ma pewność, iż opłacone przez niego reklamy nie trafiają w próżnię i nie są serwowane osobom, które nie stanowią jego bezpośredniej grupy docelowej. AdWords zapewnia oszczędności także w inny sposób – Google oferuje je w formie Pay per Click. Co to oznacza?
Kampanie PPC to rodzaj marketingu, w którym stawia się na wysoką efektywność. Reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie banneru czyli sponsorowanego linku, ale za kliknięcie – koszt reklamy pokrywa zatem jedynie opłacenie tych wyświetleń, które przyniosły dla firmy wymierny skutek.
Prowadzenie kampanii reklamowej AdWords wydaje się być rzeczą prostą – Google oddaje w ręce użytkowników gotowe narzędzia. Jednak pomiędzy kampanią reklamową i skuteczną kampanią reklamową jest spora różnica. Brak doświadczenia w temacie prawidłowego używania tych narzędzi może być przyczyną wielu podstawowych błędów – największymi grzechami początkujących reklamodawców są błędnie dopasowane frazy kluczowe, brak rzetelnej analizy potrzeb odbiorców, brak kontroli efektów czy brak odpowiednio skonfigurowanej strony docelowej. Szczegóły stanowią o sukcesie kampanii opartej na linkach sponsorowanych – profesjonalna agencja reklamowa zadba o to, by maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w tej metodzie marketingowej.
Wielu reklamodawców uważa, że wynajęcie zawodowców to niepotrzebne mnożenie kosztów – warto jednak pamiętać, że to właśnie fachowiec jest gwarancją, że reklama będzie skuteczna. Google nie zapewnia powodzenia prowadzonych działań – udostępnia jedynie przestrzeń, w której pojawiać będą się linki i bannery. Odpowiedzialność za optymalizację reklam ponosi sam użytkownik – może się zdarzyć, że przeznaczone na to środki zostaną wykorzystane całkowicie nieefektywnie. Z pomocą agencji można uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek, frustracji oraz zbędnego wydawania niemałych sum pieniędzy na działania nieprzynoszące żadnych wymiernych efektów.
Dokładne analizy i optymalnie przygotowana lista słów kluczowych będzie tutaj podstawową bronią w walce z liczną konkurencją i zawiłościami e-marketingu. Gwarancję sukcesu może jednak dać wyłącznie doświadczony specjalista z odpowiednią wiedzą, kreatywnym podejściem i znajomością branży.