Facebook na swojej stronie usługa Facebook Ads komunikuje, że Facebook Ads: "jest to sposób na znalezienie swoich klientów jeszcze zanim oni zaczną Cię szukać". Jego podstawowym założeniem jest targetowanie czyli określenie grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć z reklamą. Grupę docelową możemy określić wybierając wiele precyzyjnych zmiennych takich jak: lokalizacja, zainteresowania, wiek czy wykonywana praca i zajmowane stanowisko. Zanim zdecydujemy się na reklamę warto zadbać by publikowane przez nas treści oraz ton komunikacji był zgodny z wybraną grupą. Najlepiej zadbają o to nasi specjaliści.
Kilka lat temu prawdopodobnie nikt nie spodziewał się, że portal społecznościowy stanie się jednym z najbardziej skutecznych narzędzi marketingowych na świecie. Jak to się stało, że w walce o efektywną sprzedaż i pozyskiwanie nowych klientów dla swojej firmy, powszechnie wykorzystywany jest Facebook? Reklama jest skuteczna, gdy spełnione zostanie kilka warunków – jednym z najważniejszych jest jednak jej zasięg. Popularność portalu Facebook jest wręcz legendarna, a miliony osób na świecie spędzają na nim wiele godzin dziennie. Trudno zatem znaleźć w sieci miejsce, gdzie spotkać można ludzi w każdym wieku, o różnych zainteresowaniach i reprezentujących tak liczne grupy społeczne. To również doskonałe miejsce do prowadzenia kampanii szeptanych i interakcji z klientami. Jednakże pierwszym krokiem jest zawsze zdobycie zainteresowania potencjalnych odbiorców usług lub towarów.
Coraz więcej współczesnych firm decyduje się na założenie swojego profilu na portalu Facebook. Wydawać by się mogło, że nic więcej nie potrzeba – to niestety błąd. Internet jest miejscem gdzie pojawić może się każdy i dlatego też panuje tutaj bardzo silna konkurencja. Nie sztuką jest stworzyć nawet najbardziej efektowny profil w mediach społecznościowych – prawdziwą sztuką jest sprawić, że w gąszczu podobnych stron klienci wybiorą właśnie tę jedną. W tym celu stosuje się wiele różnych zabiegów – jednym z najskuteczniejszych sposobów jest jednak wykorzystanie opcji marketingowych oferowanych przez sam portal – płatna reklama na facebooku. Cena takiej kampanii w głównej mierze uzależniona jest od jej zasięgu i rodzaju – zawsze jednak można mieć pewność, że opłacenie reklamy sprawi, iż nasza strona zyska sporo unikalnych wejść.
Skuteczność klasycznych metod marketingowych spada wraz z ciągłym wzrostem konkurencji. Zasięgi widoczności profili na facebooku również są coraz mniejsze – kampania na facebooku pozwala je znacząco poprawić. Głównym celem stworzenia firmowej strony na Facebooku, jest zgromadzenie wokół niej społeczności konsumentów. Reklama FB pozwala znacznie przyspieszyć ten proces i ułatwić zdobywanie nowych polubień. Tradycyjne metody budowania społeczności są trudne i czasochłonne – żadne właściciel strony nie może mieć pewności, że poświęcony czas zaprocentuje wymiernymi efektami. Płatna kampania Facebook to bezpieczny sposób, aby osiągnąć założony cel. To jednak nie wszystko.
Promocja na Facebooku wyróżnia się możliwością bardzo precyzyjnego określenia grupy docelowej. Skuteczna reklama na facebooku ma to do siebie, że oferta firmy nie trafia do przypadkowych – często całkowicie niezainteresowanych – osób. A zatem cena reklamy na facebooku obejmuje nie tylko zwiększenie zasięgu, ale także precyzyjne ukierunkowanie działań marketingowych. Nie można zapominać o remarketingu – często ma on kluczowe znaczenie w procesie pozyskiwania nowych klientów przez FB. Użytkownicy korzystający z płatnej reklamy zyskują też znacznie wyższy status w społeczności – ci inwestujący w marketing traktowani są priorytetowo, a strona firmowa zyskuje wiele udogodnień, które wykorzystane mogą być do skutecznego podnoszenia rozpoznawalności marki.
Wszystkie zalety reklamy na facebooku mogą być skutecznie wykorzystane do promowania swoich usług lub towarów. Koszty reklamy na facebooku rekompensuje jednak jedynie możliwość skorzystania z profesjonalnych narzędzi – reklamodawca nie płaci za samą reklamę, ale za potencjał jaki daje zwiększony zasięg i dodatkowe opcje gwarantowane przez portal. Treść i wartość samej reklamy zależne są jednak od doskonałego pomysłu i kreatywnego wykorzystania dostępnych narzędzi. Zlecenie prowadzenia kampanii reklamowej profesjonalnej agencji zdecydowanie się opłaca – w dobie, gdy sieć pełna jest bardzo pomysłowych i chwytliwych reklam, stworzenie czegoś innowacyjnego jest zadaniem bardzo trudnym. Fachowcy zdecydowanie lepiej poradzą sobie z tym zadaniem – doświadczenie i wiedza z dziedziny e-marketingu ma tutaj kluczowe znacznie.
Większość osób prowadzących swoją firmę nie może poświęcić wystarczająco dużo czasu, aby maksymalnie wykorzystać dostępny potencjał portalu społecznościowego – jakby nie patrzeć, prowadzenie działalności gospodarczej nie ogranicza się jedynie do ciągłego marketingu. Pozostawienie tej kwestii agencji pozwoli zaoszczędzić mnóstwo czasu, który poświęcić można na dynamiczny rozwój swojej firmy, ulepszanie oferty czy prowadzenie innych działań reklamowych i promocyjnych. Zainwestowane w pomoc agencji pieniądze zaowocują efektywnością, dopływem świeżych klientów i poprawieniem rozpoznawalności marki w Internecie.