W ciągu 18 lat stworzyliśmy i wypromowaliśmy kilkaset stron internetowych dla klientów z całego świata. Na bazie tych doświadczeń opracowaliśmy pakiet DC. Ta kompleksowa usługa składa się z 8 etapów i pozwala zmienić zwykła stronę www w inteligentne narzędzie sprzedażowe.
Maciej Nikodemski, Specjalista ds. marketingu
Usługę rozpoczynamy od analizy rynku i konkurencji oraz określenia celów biznesowych klienta. Na tej podstawie identyfikujemy silne i słabe strony firmy, przewagi konkurencyjne i najatrakcyjniejsze nisze. Określamy kluczowe grupy docelowe i dostosowujemy do nich wszystkie działania począwszy od projektowania serwisu, przez tworzenie grafiki i treści.
Podstawą tych działań jest stworzenia jądra semantycznego, strategii słów kluczowych, wybór strategii SEO, określenie celów i zaplanowanie działań, których celem jest wygenerowanie jak największego ruchu organicznego.
Tworzymy nowoczesny i unikatowy projekt graficzny, skrojony na miarę firmy i dostosowany do grupy docelowej. Dzięki dokładnej analizie rynku, branży, firmy i konkurencji nasze layauty są przemyślane i godzą to, czego poszukuje klient z tym, co firma chce pokazać.
Już na etapie tworzenia serwisu optymalizujemy go pod kątem wyszukiwarek internetowych i urządzeń mobilnych, testujemy wszystkie elementy i dostosowujemy do współczesnych standardów bezpieczeństwa. Dzięki temu otrzymują Państwo nowoczesną, zoptymalizowaną i responsywną stronę internetową, dla której przygotowujemy indywidualną strategię e-marketingową.
W celu wygenerowania jak największego ruchu na stronę wdrażamy szereg działań w wielu kanałach internetowych. Wykorzystujemy m.in. działania z zakresu SEO, SEM, reklamy na portalach internetowych, promcję w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych.
W tym celu tworzymy strategię „Lead magnet”, która pozwala na gromadzenia adresów mailowych oraz produktu „starter”, zapewniającego pozytywne wrażenia interakcji z firmą. Dzięki temu możemy pozostać w stałym kontakcie z klientem i dostosować do niego komunikację.
Aby zwiększyć konwersję na stronie, korzystamy z nowoczesnych narzędzi analitycznych. Śledzimy ruch i sposób w jaki ludzie z niej korzystają, określamy prawdopodobieństwo zakupu i dzielimy leady na zimne, ciepłe i gorące. Na tej podstawie projektujemy tzw. «Lejek sprzedaży», w którym użytkownik rozgrzewa się od «zimnego» do «gorącego».
Dzięki wykorzystaniu działań z zakresu Marketing Automation zmieniamy stronę internetową w sprzedażowe perpetum mobile. Osiągamy to poprzez segmentację klientów, dostosowanie do nich komunikatów na podstawie wcześniej zebranych danych oraz automatyczne działania, zwiększające konwersję.
Digital marketing, inaczej nazywany marketingiem cyfrowym, jest dziedziną marketingu polegająca na wykorzystaniu mediów cyfrowych tj. telewizja, radio, Internet, w celu dotarcia do wybranej grupy docelowej.
Lejek sprzedaży (ang. Sales Funnel) jest kilkuetapowym procesem sprzedaży, w którym do każdego etapu przechodzi mniej potencjalnych klientów, ale są oni coraz bardziej zainteresowane ofertą. Model ten przypomina on odwróconą piramidę, podzieloną na trzy części:
Lead Nurturingto działania marketingowe mające na celu przygotowanie potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Polega on na tworzeniu różnego rodzaju akcji informacyjno-edukacyjnych dla potencjalnych klientów, w celu zainteresowania go ofertą. Jest to niezbędny zabieg do przeprowadzenia efektywnej akcji sprzedażowej.
Lead Generation to wykorzystanie technologii, narzędzi i strategii marketingowych w celu wygenerowania zainteresowania, zapytań ofertowych lub budowaniu bazy klientów. Proces generowania leadów ma na celu konwersję zainteresowania klientów na decyzje zakupowe.
W przypadku procesu generowania leadów za pomocą strony internetowej możemy wyróżnić dwa główne działania:
Generowanie ruchu na stronę to działania zarówno wewnętrzne (na stronie www) i zewnętrzne (poza stroną), których celem jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników na stronę internetową
Rodzaje działań:
Pozyskiwanie (generowanie) leadów to działania na stronie www, których celem jest zwiększenie konwersji poprzez wzbudzenie u odbiorców zainteresowania ofertą. Proces ten składa się z następujących etapów:
Marketing Automationjest to proces automatyzacji marketingu z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi do usprawnienia procesów sprzedażowych.
Wbrew obiegowej opinii Marketing automation nie jest inną nazwą dla email marketingu, łączy on w sobie wiele kanałów marketingowych m.in. social media, email marketing, landing page, chat boty oraz rozmaite skrypty i moduły instalowane na stronie www.
System ten pozwala dokładnie zaplanować drogę jaką klient powinien przebyć od momentu zobaczenia reklamy aż do zakupu produktu/usługi. Pozwala to usprawnić i zoptymalizować cały proces marketingu i sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
Automatyzacja strony internetowej pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych i sprzedażowych. Automatyzacja pewnych procesów zapewni lepszą organizację pracy oraz zaoszczędzi czasu kluczowym pracownikom w firmie. Które z zadań da się zautomatyzować?
Na podstawie danych możemy przeprowadzać badania marketingowe i cały czas wdrażać optymalizacje dla naszych kampanii.
Konwersja to określone, mierzalne działanie użytkownika Internetu na stronie internetowej. W przypadku serwisów komercyjnych takim porządanym działaniem jest zwykle dokonanie zakupu, a głównym celem marketingowym firmy – doprowadzenie do tego, aby skuteczność była jak największa. Jest to szereg rozwiązań i działań marketingowych na stronie www, które powodują, że użytkownik chętniej wchodzi w interakcję z firmą i w konsekwencji zostaje jej klientem. Zaliczyć można do nich tworzenie projektu UX (planowanie użyteczności, nawigacji i układu elementów na stronie), proces budowania lejka sprzedażowego, generowania i podgrzewania leadów, remarketing oraz automatyzację procesów sprzedażowo-marketingowych, czyli po prostu marketing automation.
Poprawienie konwersji na stronie to złożony proces, który w zasadzie nigdy się nie kończy. Jest to szereg dokładnie rozwiązań i działań e-marketingowych na stronie www, które powstają na bazie dokładnej analizy marketingowej.