1. Co to jest Digital Marketing?
Digital marketing, inaczej nazywany marketingiem cyfrowym, jest dziedziną marketingu polegająca na wykorzystaniu mediów cyfrowych tj. telewizja, radio, Internet, w celu dotarcia do wybranej grupy docelowej.
2. Co to jest automatyczny lejek sprzedaży?
Lejek sprzedaży
(ang. Sales Funnel) jest kilkuetapowym procesem sprzedaży, w którym do każdego etapu przechodzi mniej potencjalnych klientów, ale są oni coraz bardziej zainteresowane ofertą. Model ten przypomina on odwróconą piramidę, podzieloną na trzy części:
-
BoFu (Bottom of the Funnel) – czyli górna część lejka, do której trafiają wszyscy potencjalni klienci, którzy trafiają na naszą stronę internetową
-
MoFu (Middle of the Funnel) – czyli ci, którzy wykazują zainteresowanie treściami na stronie internetowej i którzy w przyszłości mogą stać się klientami
-
ToFu (Top of the Funnel) – to potencjalni klienci, którzy są już na etapie porównywania ofert i decyzji zakupowej
3. Co to jest lead nurturing?
Lead Nurturingto
działania marketingowe mające na celu przygotowanie potencjalnego klienta do dokonania zakupu. Polega on na tworzeniu różnego rodzaju akcji informacyjno-edukacyjnych dla potencjalnych klientów, w celu zainteresowania go ofertą. Jest to niezbędny zabieg do przeprowadzenia efektywnej akcji sprzedażowej.
4. Co to jest lead generation?
Lead Generation to wykorzystanie technologii, narzędzi i
strategii marketingowych w celu wygenerowania zainteresowania, zapytań ofertowych lub budowaniu bazy klientów. Proces
generowania leadów ma na celu konwersję zainteresowania klientów na decyzje zakupowe.
5. Jak pozyskiwać leady za pomocą strony www?
W przypadku procesu generowania leadów za pomocą strony internetowej możemy wyróżnić dwa główne działania:
- generowanie ruchu na stronę,
- działania zwiększające konwersję na stronie www.
6. Jak zwiększyć ruch na stronę www?
Generowanie ruchu na stronę to działania zarówno wewnętrzne (na stronie www) i zewnętrzne (poza stroną), których celem jest przyciągnięcie jak największej liczby użytkowników na stronę internetową
Rodzaje działań:
- Content Marketing
- Social Media marketing
- Akcje mailingowe
- SEO / Pozycjonowanie
- SEM (marketing w wyszukiwarkach
- Reklamy internetowe
7. Jak pozyskiwać leady na stronie www?
Pozyskiwanie (generowanie) leadów to działania na stronie www, których celem jest zwiększenie konwersji poprzez wzbudzenie u odbiorców zainteresowania ofertą. Proces ten składa się z następujących etapów:
- Zainteresowanie użytkownika ofertą.
- Doprowadzenie do interakcji.
- Pozyskanie danych kontaktowych.
- Identyfikacja użytkownika (pozyskanie adresu mailowego lub telefonu).
- Przekonwertowanie odbiorcy w klienta.
8. Co to jest Marketing Automation?
Marketing Automationjest to proces
automatyzacji marketingu z zastosowaniem specjalnego oprogramowania oraz narzędzi do usprawnienia procesów sprzedażowych.
Wbrew obiegowej opinii
Marketing automation nie jest inną nazwą dla
email marketingu, łączy on w sobie wiele kanałów marketingowych m.in. social media,
email marketing,
landing page, chat boty oraz rozmaite skrypty i moduły instalowane na stronie www.
System ten pozwala dokładnie zaplanować drogę jaką klient powinien przebyć od momentu zobaczenia reklamy aż do zakupu produktu/usługi. Pozwala to usprawnić i zoptymalizować cały proces marketingu i sprzedaży przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.
9. Na czym polega automatyzacja strony / sprzedaży?
Automatyzacja strony internetowej pozwala zwiększyć efektywność działań marketingowych i sprzedażowych.
Automatyzacja pewnych procesów zapewni lepszą organizację pracy oraz zaoszczędzi czasu kluczowym pracownikom w firmie. Które z zadań da się
zautomatyzować?
- Wysyłanie spersonalizowanych wiadomości email do nowych i obecnych klientów (np. wiadomości o porzuconych koszykach, urodzinowe, reaktywujące)
- Tworzenie baz klientów
-
Tworzenie lejków sprzedażowych
-
Segmentacja klientów
Na podstawie danych możemy przeprowadzać
badania marketingowe i cały czas wdrażać optymalizacje dla naszych kampanii.
10. Na czym polega optymalizacja konwersji na stronie?
Konwersja to określone, mierzalne działanie użytkownika Internetu na
stronie internetowej. W przypadku serwisów komercyjnych takim porządanym działaniem jest zwykle dokonanie zakupu, a głównym celem marketingowym firmy – doprowadzenie do tego, aby skuteczność była jak największa. Jest to szereg rozwiązań i działań marketingowych na stronie www, które powodują, że użytkownik chętniej wchodzi w interakcję z firmą i w konsekwencji zostaje jej klientem. Zaliczyć można do nich tworzenie projektu UX (planowanie użyteczności, nawigacji i układu elementów na stronie), proces budowania lejka sprzedażowego, generowania i podgrzewania leadów, remarketing oraz automatyzację procesów sprzedażowo-marketingowych, czyli po prostu marketing automation.
11. Jak zwiększyć konwersję (skuteczność) na stronie www?
Poprawienie konwersji na stronie to złożony proces, który w zasadzie nigdy się nie kończy. Jest to szereg dokładnie rozwiązań i działań e-marketingowych na stronie www, które powstają na bazie dokładnej analizy marketingowej.
- Analiza marketingowa
- Projektowanie UX i UI
- Projektowanie automatycznego lejka sprzedażowego
- Projektowanie dedykowanej grafiki
- Optymalizacja
- Tworzenie i realizacja strategii e-marketingowej
- Content marketing i zarządzanie treścią na stronie
- Generowanie i podgrzewanie leadów
- Automatyzacja procesu sprzedaży (rozwiązania z zakresu Marketing Automation)
- Rób testy A/B i wybieraj lepsze rozwiązania