Strona firmowa w dzisiejszych czasach to jedna z najważniejszych rzeczy – prowadzenie skutecznej i dochodowej działalności gospodarczej wiąże się z promocją, reklamą oraz rzetelną informacją dla klientów oraz inwestorów. Aktualnie to właśnie strona www pełni rolę wizytówki każdej firmy – brak własnej witryny w sieci to ogromny błąd. Jak tworzone są strony internetowe dla firm?
Podstawowa zasada, która dotyczy stron firmowych to użyteczność (usability). Stworzenie samej strony nie jest zadaniem skomplikowanym – trudność sprawia zbudowanie jej w taki sposób, aby samodzielnie zadbała o dobry wizerunek przedsiębiorstwa i zachęcała do skorzystania z jego oferty. To niezwykle ważne, gdyż większość potencjalnych kontrahentów swój pierwszy kontakt z przedsiębiorstwem uzyskuje właśnie poprzez znalezienie jego strony w sieci.
Strony dla firm muszą zatem charakteryzować się atrakcyjnym wyglądem, przejrzystą formułą, profesjonalnym wykonaniem oraz treścią dopasowaną do potrzeb odbiorców (user experience). Prawidłowo zbudowana strona dla firmy wywołuje dobre pierwsze wrażanie, które jak wiemy, jest zawsze najważniejsze – nie tylko w biznesie, ale także w relacjach międzyludzkich.
Strony www dla firm mają ogromne znacznie do sprzedaży – dotyczy to zarówno prowadzenia handlu drogą elektroniczną, jak i udostępniania swojego asortymentu w klasyczny sposób. Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy strona w Internecie jest potrzebna firmie prowadzącej stacjonarne sklepy lub punkty usługowe.
Odpowiedź jest jednoznaczna – tak. Wiąże się to głównie z tym, że aktualnie Internet stanowi główne narzędzie poszukiwania ofert i towarów przez konsumentów. Brak czasu powoduje, że mało kto decyduje się na odwiedziny w sklepie, którego nie zna – potencjalny klient pragnie zwykle najpierw sprawdzić czy w stacjonarnym salonie znajdzie dokładnie to czego potrzebuje. Odpowiednio przygotowana strona internetowa dla firmy pozwala zainteresować odbiorcę atrakcyjnymi cenami, szerokim asortymentem, rzetelnością oraz doświadczeniem obsługi.
Brak strony lub mało wartościowa treść mogą spowodować, że klient wybierze inne miejsce do dokonania zakupu – nawet jeżeli asortyment lub oferta byłaby niezwykle atrakcyjna. Tworzenie własnej strony www dla firmy jest zatem w dzisiejszych czasach koniecznością – możliwość zapoznania się z dorobkiem i ofertą sprzedawcy jest dzisiaj czynnikiem, który decyduje o możliwości zdobywania większej liczby klientów oraz prowadzenia skutecznych działań marketingowych na większa skalę. Strona jest w tym wypadku fundamentem każdej dobrze zorganizowanej kampanii reklamowej.
Strona dla firm powinna zostać przygotowana przez agencję – pozwoli to na uniknięcie błędów i stworzenie wizytówki, która będzie profesjonalnie reprezentować biznes. Koszt strony www dla firm może być różny – wszystko zależy od jej formuły, stopnia skomplikowana i wykorzystanych elementów. Sama cena nie powinna być jednak czynnikiem, który warto brać pod uwagę przy decydowaniu o założeniu strony internetowe dla firm – należy pamiętać, że własna firmowa strona www to inwestycja, która szybko się zwraca. Profesjonalna wizytówka w sieci jest jednocześnie reklamą, zestawieniem najważniejszych informacji, miejscem zdobywania potrzebnych wiadomości i fundamentem szerzej zakrojonych działań promocyjnych.
Rezygnacja z witryny www to poważny błąd w XXI wieku – kreatywne firmy nie mogą sobie na niego pozwolić, gdyż drzemiący w sieci potencjał to bardzo często jedyny sposób na rozwój przedsiębiorstwa i zdobywanie nowych rynków.