Mniejsze firmy zwykle nie są w stanie skutecznie konkurować z największymi graczami na rynku o czołowe pozycje w Google, zwłaszcza na najbardziej konkurencyjne frazy. Czy to jednak oznacza, że są skazane na niewielki ruch? Bynajmniej! Wystarczy, że zamiast tradycyjnego SEO zdecydują się na realizację kampanii pozycjonowania regionalnego.
Wyobraź sobie, że nagle dopada Cię poważny ból zęba i potrzebujesz szybkiej interwencji stomatologa. Zapewne zaczniesz wtedy poszukiwać w Google najbliższego gabinetu dentystycznego. Jaki sens miałoby wówczas wpisywanie do wyszukiwarki hasła „dentysta”, „gabinet dentystyczny” czy „stomatolog”? Twoim oczom ukazałyby się strony internetowe dentystów z całej Polski, a Ty przecież chcesz jak najszybciej mieć wyleczony ząb. Znacznie bardziej sensownym rozwiązaniem będzie więc wybór fraz zawierających nazwę miejscowości – na przykład „dentysta Wrocław”, „stomatolog Mikołów”, czy „gabinet dentystyczny Orzesze”. W takim przypadku od razu otrzymasz sugestie odnoszące się do gabinetów z miejscowości, którą zamieszkujesz. Podobna zasada obowiązuje w przypadku każdej innej branży. Warto więc postawić na pozycjonowanie lokalne w Google.
Na czym to w praktyce polega? Jest to zbiór kompleksowych działań w celu uzyskania jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwarki na frazy regionalne. Usługa SEO tego rodzaju jest skierowana przede wszystkim do małych przedsiębiorców, którzy nie dysponują wystarczająco dużym budżetem, aby móc skutecznie konkurować z kluczowymi graczami w swojej branży. Stawiając na pozycjonowanie lokalne są mimo to w stanie pozyskać spory ruch na swojej stronie internetowej i zainteresować ofertą potencjalnych klientów. Mogą przy tym liczyć na wysoki współczynnik konwersji, ponieważ trafiają bezpośrednio do mieszkańców miejscowości, w której prowadzą działalność.
Jakie korzyści zapewnia lokalne pozycjonowanie?
Istnieje kilka zasad wyróżniających pozycjonowanie lokalne. We Wrocławiu jesteśmy jedną z nielicznych agencji interaktywnych, które oferują tego rodzaju usługę. Nasze dotychczasowe doświadczenie pokazało nam, że pozycjonowanie regionalne wymaga specyficznego podejścia do kwestii optymalizacji. Przede wszystkim w tytule (znacznik title) oraz opisie (description) strony głównej oraz sporej liczby podstron powinno znaleźć się słowo wskazujące na miejscowość, w której działa firma. Można dodatkowo uwzględnić okoliczne miejscowości. Frazę należy umieszczać także w treści oraz nagłówkach – zwłaszcza <H1> - <H3).
Optymalizacja powinna zostać jednak przeprowadzona przez osoby doświadczone, gdyż istnieje spore ryzyko nałożenia filtra ze strony Google. Trudne zadanie stanowi bowiem zachowanie właściwej naturalności, mając na uwadze strukturę fraz. Sam chyba przyznasz, że hasło „dentysta Wrocław” brzmi mało naturalnie. Jeśli jednak słowa te rozdzielimy przyimkiem – np. „dentysta we Wrocławiu”, nadal interesująca nas fraza będzie pozycjonowana z równą skutecznością. A co najważniejsze wyeliminujemy ryzyko negatywnej oceny przez algorytmy oraz utraty pozytywnego wizerunku. Klient od razu mógłby zostać zniechęcony, odnosząc wrażenie, że treść na stronie jest napisana bez uwzględnienia zasad prawidłowej polszczyzny.
Regionalne pozycjonowanie nie może oczywiście zatrzymać się na samej optymalizacji. Konieczne jest również opracowanie i realizacja strategii linkowania z zewnętrznych serwisów. Linkujące anchory również muszą wyglądać naturalnie, a część z nich powinna posiadać postać strony www – np. www.dentysta-wroclaw.pl. Istotne jest poza tym linkowanie z lokalnych serwisów takich jak biznesowe ogłoszenia regionalne, silne katalogi dla firm z danego miasta, fora internetowe dla mieszkańców społeczności, lokalne grupy w mediach społecznościowych (np. Facebook czy GoldenLine), portale miejskie – wszystkie te źródła warto wykorzystać. Dzięki temu pozycje na frazy kluczowe będą piąć się do góry.
Jakie są efekty tych działań? Naszym klientom umożliwiamy systematyczne monitorowanie pozycji w Google z poziomu naszego autorskiego oprogramowania. Dzięki temu są oni w stanie na bieżąco kontrolować efekty przeprowadzanych działań. Pozycjonowanie lokalne realizowane przez naszą firmę jest całkowicie transparentne, dlatego dostarczamy również cykliczne raporty. Dzięki temu klient może m.in. zweryfikować źródła, które wykorzystujemy w celu realizacji strategii link buildingu.
Jeśli działasz na rynku lokalnym, koniecznie skontaktuj się z nami i poznaj naszą ofertę na usługi pozycjonowania regionalnego. We Wrocławiu możesz to zrobić zarówno online jak i offline, ponieważ to właśnie tutaj znajduje się siedziba naszej agencj.