Pozycjonowanie sklepu internetowego to kompleksowa praca zespołu wykwalifikowanych specjalistów. Różni się od pozycjonowania tradycyjnych stron firmowych, potrzebuje znacznie bardziej zaawansowanego podejścia, szczegółowego opracowania struktury sklepu, skomplikowanego Content Marketingu i Marketingu wizerunkowego. Głównym wskaźnikiem skuteczności strategii SEO jest sprzedaż, na którą ma się przekładać ruch z wyszukiwarek.
Rezultaty SEO pozycjonowania
Budowanie wysokich pozycji w Google w przypadku sklepów internetowych wymaga zupełnie innego podejścia niż w przypadku zwykłej strony www. Mamy tutaj zwykle do czynienia z wieloma podstronami, które grupują produkty w ramach kategorii. Dlatego w tym przypadku oprócz strony głównej sklepu pozycjonować trzeba nieraz setki odrębnych adresów URL.
W Polsce działa ponad 20 tys. sklepów internetowych. Sprzedawców online przybywa z roku na rok, ale ponad 80 proc. kończy swoją działalność po 2 – 3 latach – wynika z raportu Bisnode. Dlacego tak się dzieje? Samo założenie sklepu www to dopiero pierwszy krok, bo aby zaistnieć na tym rynku trzeba go jeszcze gobrze wypozycjonować. A konkurencja, jak widać, jest tu spora.
Warto przy tym pamiętać, że aż 97 proc. ruchu na strony internetowe pochodzi z pierwszej strony wyników wyszukiwań, czyli tzw. TOP 10. Oznacza, to, że jeśli twój sklep pojawia się w okolicach, powiedzmy setnego miejsca (czyli ok. 10 strony listy wyszukiwań), raczej nikt go nie znajdzie przez wyszukiwarkę. Mało tego, nawet jeśli uplasujesz się w TOP 10, blisko 30 proc. ruchu zabiera strona numer 1, a ilość osób, które wchodzą na każdą kolejną stronę spada mniej więcej o połowę. Jest więc o co się bić.
Sklep internetowy powinien być zatem widoczny na pierwszej stronie (TOP 10) wyników Google, najlepiej na frazy zapewniające duży ruch. Wtedy osoba zainteresowana twoimi produktami będzie mogła je szybko odnaleźć po wpisaniu zapytania do wyszukiwarki.
Powierzenie sklepu internetowego w ręce profesjonalnej agencji interaktywnej to szansa uzyskania m.in. następujących korzyści:
Właściciele sklepów online często popełniają poważny błąd, polegający na kopiowaniu opisów produktów otrzymywanych bezpośrednio od producenta. W takim przypadku pojawia się niestety problem związany z brakiem unikalnej treści (duplicate content). Algorytmy Google szybko oceniają wtedy stronę jako mniej wartościową, na skutek czego bardzo utrudnionym zadaniem staje się osiągnięcie szczytowych pozycji w wyszukiwarce. Dlatego już na etapie tworzenia serwisu, wprowadzania produktów do sklepu i dodawania opisów warto mieć na uwadze ich pozycjonowanie. Sklepy internetowe we Wrocławiu i okolicach mogą skorzystać z oferty Wezom, agencji interaktywnej, która zatrudnia doświadczonych copywriterów, tworzących unikalne opisy produktów i kategorii na bazie słów kluczowych. Dzięki temu serwisy notują one szybkie i trwałe wzrosty w rankingu Google, przyczyniając się do zwiększenia sprzedaży.
Cena jaką proponujemy za pozycjonowanie sklepów internetowych zawiera standardowo analizę jądra semantycznego. Polega ona na dobraniu odpowiednich fraz przeznaczonych do pozycjonowania. Wybieramy je na podstawie wielu czynników takich jak między innymi:
Pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga zastosowania strategii long-tail. Polega ona na tym, aby pozyskać ruch z jak największej liczby branżowych fraz. Sumaryczna ilość odwiedzin będzie wówczas znacznie większa, niż gdybyśmy jedynie na kilku najbardziej konkurencyjnych słowach kluczowych oparli pozycjonowanie sklepów internetowych. Koszt realizacji działań w ramach takiego podejścia jest zarazem zdecydowanie niższy.
Podejmując z nami współpracę możesz liczyć na naprawdę kompleksowe podejście. W ramach usługi realizujemy m.in. takie działania jak:
Pozyskujemy linki z różnych źródeł, stawiając na maksymalną dywersyfikację. Korzystamy z bazy naszych kilkuset tematycznych portali zapleczowych, a także zewnętrznych serwisów powiązanych z wieloma branżami (forma internetowe, blogi, serwisy Q&A, portale z ogłoszeniami biznesowymi, serwisy z artykułami po przedruku, grupy w mediach społecznościowych etc.). Dzięki temu uzyskujemy w stosunkowo krótkim czasie wysokie pozycje w Google. Co najważniejsze, przestrzegamy tym samym standardów wyszukiwarek w zakresie White Seo. Na skutek tego współpracując z nami nie narażasz się na ryzyko nałożenia ręcznego filtra czy kary w postaci trwałego bana. A przecież tego typu uboczny koszt pozycjonowania często ma miejsce, kiedy firmy korzystają z oferty amatorskich agencji.
Co niezwykle istotne, linkujemy nie tylko stronę główną, lecz każdą podstronę dedykowaną produktom oraz ich kategoriom. Dzięki temu profil linkowania jest znacznie bardziej naturalny, a jednocześnie lepiej postrzegany przez Google. Wysokie pozycje dla wielu podstron to również szansa na poprawę konwersji. Potencjalny Klient korzystający z wyszukiwarki, trafia bowiem bezpośrednio na stronę z produktem, którego zakupem jest zainteresowany.
Nie mamy przed Tobą nic do ukrycia, dlatego po każdym zakończonym etapie dostarczymy Ci raport z przeprowadzonych działań. Poza tym zapewnimy dostęp do oprogramowania monitorującego pozycje. Zdołasz więc na bieżąco kontrolować efekty realizowanych prac. Na Twoje życzenie w raporcie uwzględnimy zaprezentowanie bezpośrednich źródeł zamieszczania linków.
Nie jest żadną przesadą stwierdzenie, że content to król SEO. Bez odpowiednio rozbudowanej i zoptymalizowanej treści nie byłoby możliwe skutecznie pozycjonowanie sklepu internetowego. Cennik naszej agencji uwzględnia więc usługę pozycjonowania poprzez content marketing. Przygotowujemy i publikujemy na zewnętrznych portalach teksty poradnikowe oraz artykuły sponsorowane. Wspieramy także działania poprzez treści graficzne, projektowane przez naszych zawodowych grafików.
Cena usługi pozycjonowania treścią może obejmować również założenie i prowadzenie bloga firmowego dla twojego sklepu internetowego. Jest to sprawdzone wsparcie procesu szerokiego pozycjonowania stron long tail. Blog pozwoli ci również budować wizerunek eksperta oraz tworzyć więź zaufania ze swoimi klientami.
Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości, koniecznie zadzwoń do nas. Odpowiemy na każde pytanie i przedstawimy szczegółowo warunki współpracy. Prześlemy również naszą ofertę, zawierającą proponowany cennik oraz wycenę. Możesz również udać się prosto do siedziby we Wrocławiu.