Co to jest audyt SEO?
Audyt jest szczegółową analizą wszystkich czynników optymalizacji strony www, które mają potencjalny wpływ na skuteczność pozycjonowania. Zazwyczaj przyjmuje on postać rozbudowanego raportu w formacie PDF lub prezentacji multimedialnej. Zawiera szczegółową listę wniosków i zalecanych do wdrożenia rekomendacji.
Na przeprowadzenie audytu warto zdecydować się zwłaszcza w przypadku gdy:
- Założyłeś nową stronę www – należy jak najszybciej dostosować jej kod do standardów Google;
- Planujesz zlecenie usługi pozycjonowania zewnętrznej firmie – współpracując z nami dowiesz się, jaki jest przewidywany koszt realizacji działań SEO;
- Nie dostrzegasz żadnych efektów pozycjonowania – jeśli zleciłeś innej agencji usługę SEO, z naszą pomocą sprawdzisz, czy nie popełniła ona istotnych zaniedbań;
- Szukasz nowych inspiracji – chętnie przekażemy ci dodatkowe sugestie, dzięki którym twoja strona znajdzie się jeszcze wyżej w naturalnych wynikach wyszukiwarek.
Dlaczego potrzebujesz audytu SEO?
Audyt strony www to konieczny etap, ponieważ stanowi wstęp do wszystkich działań SEO. Porównać można go do przeglądu samochodu. Na jego podstawie wskazać można wszystkie dotychczasowe działania pozycjonerskie oraz ich efekty, mocne i słabe strony, a także propozycje zmian do wdrożenia. Optymalizacja budżetu na działania SEO będzie kluczową korzyścią, jaką zapewni ci audyt strony internetowej. Cena pozycjonowania być może wcale nie musi być tak wysoka, jak obecnie.
Dzięki wnioskom z fachowego audytu zdołasz również znacznie skrócić czas potrzebny na uzyskanie wysokich pozycji w Google. A przecież w biznesie czas to pieniądz. Jednocześnie poznasz ewentualne błędy w zawartości strony, które przyczyniają się do jej negatywnego odbioru zarówno przez algorytm wyszukiwarki, jak i docelowych klientów. Tym samym zwiększysz szanse na poprawę konwersji oraz długotrwałe wzmocnienie wizerunku.
Jakie działania obejmuje audyt strony www?
Audyt SEO opiera się na wielu czynnościach analitycznych, do których można zaliczyć między innymi:
- Audyt dostępności stron internetowych – sprawdzamy, czy portal spełnia międzynarodowe wytyczne WCAG. Poddajemy analizie prawidłowość jego działania w systemach Windows oraz Linux. Weryfikujemy także, czy strony właściwie wyświetlają się z poziomu różnych przeglądarek internetowych oraz urządzeń mobilnych;
- Analiza kodu strony – wykrywamy wszelkiego rodzaju błędy w kodzie programistycznym. Skupiamy się m.in. na weryfikacji błędów 404 oraz analizujemy poprawność przekierowań;
- Analiza meta – audyt strony www obejmuje analizę znaczników Meta (description oraz tittle). Ich prawidłowa struktura wpływa zarówno na pozycjonowanie, jak i zwiększenie konwersji;
- Test User Experience – w cennik profesjonalnego audytu zalicza się również weryfikacja, czy witryna internetowa jest użyteczna dla odwiedzających. Testujemy zwłaszcza szybkość wczytywania strony, strukturę zakładek, a także intuicyjność nawigacji;
- Analiza treści na stronie – zdajemy sobie sprawę z tego, że content ma kluczowy wpływ na skuteczność pozycjonowania. Dlatego audyt seo w ofercie agencji interaktywnej Wezom obejmuje analizę marketingowej jakości treści, a także jej dostosowanie do wytycznych Google. Skupiamy się zwłaszcza na treści w nagłówkach <H1>- <H3>;
- Audyt struktury adresów URL – sprawdzamy, czy zawierają one frazy kluczowe i czy są krótkie, łatwe do zapamiętania oraz pozbawione niepotrzebnych znaków specjalnych;
- Analiza linkowania wewnętrznego – prawidłowa strategia pod tym kątem znacząco ułatwia proces pozycjonowania. Zdradzimy przepis na to co zrobić, aby każda podstrona była widoczna dla Google;
- Testy indeksacji – cena przeprowadzonego przez nas audytu obejmuje również weryfikację, czy wszystkie strony w ramach portalu zostały zaindeksowane przez wyszukiwarkę;
- Analiza profilu linków zewnętrznych – dowiesz się, czy pozyskane dotychczas linki prowadzące do strony wpływają na zwiększenie jej mocy SEO;
- Analiza warstwy graficznej – sprawdzamy ponadto, czy grafiki na stronie nie opóźniają jej wczytywania i czy zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem SEO – w tym celu weryfikujemy obecność opisów alternatywnych.
Dlaczego warto zlecić audyt strony internetowej profesjonalistom?
Oferty audytów SEO bardzo się różnią. Kompleksowy audyt to proces bardzo czasochłonny, który wymaga wieloletniego doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. Istnieją jednak narzędzia, dzięki którym można bardzo szybko przeskanować stronę pod kątem SEO. Jakość tych informacji, może być jednak bardzo różna. Dlatego zanim zlecisz taką usługę, koniecznie sprawdź wcześniej jakie działania obejmuje cennik.