Wg. kwartalnych danych serwisu facebook teraz wiemy jak się zachowuje polski użytkownik w największym portale społecznościowym. Ponad 14 mln polaków posiada na www.facebook.com konto. Ponad 11 mnl z nich odwiedza serwis codziennie, a z tych 11 mln 8,6 mln korzysta z urządzeń mobilnych.
Jak w ogóle Polacy spendzają swój czas online?
Warto zaznaczyć że 79% polskich internautów spendza czas na portalach społecznościowych, 77% opróć tego ogląda wideo online, 63% zaś słucha muzyki w Internecie. Jak widać właśnie facebook odgrywa w życiu internetowym Polaków bardzo ważną rolę.
W jaki sposób Polacy korzystają z facebook'a?
Z podanych poniżej wyników badań wynika, że na pierwszem meijscu wg. popularności (79%) jest chęć być na bieżąco z tym, co się dzieje u znajomych. 74% użytkowników korzysta z facebooku jako narzędzia komunikacji (wysyłanie wiadomości).
Wielka część nadal poszukuje przez facebook swych starych przyjaciół (64%), zaś 61% używa serwis do zapoznania się z wiadomościami.
Facebook zachęca do odkrywania nowych rzeczy
Taką opinię wykazują 30% polskich użytkowników serwisu. Szczególnie 66% aktywnie dzieli się zdjęciami, 55% - publikują treści na tablice znajomych, 44% dzieli się nowymy artykułami, 39% - dzielią się piosenkami. 28% i 23% odpowiednio piszą lub otrzymują rekomendacji dotyczące produktów lub usług.
Najpopularniejsze kategorii produktów
Według wyników badań najczęściej odkrywamy za pomocą facebook'a nowe produkty z kosnetyki (30%), technologii (20%) oraz usługi rozrywkowe (19%) i podróże (17%).
Korzystne są dane, kiedy użytkownicy Facebooka lub Instagrama korzystają z serwisu? Szczególnie dla kompanii zajmujących promocją na tych portalach. Wtedy najlepiej byłoby opublikować treść promocyjną aby zwiększyć prawdopodobieństwo obejrzenia jej przez naszą grupę celową.
Ze statystyk wynika, że prawie półowa użyktowników korzysta z facebooka oraz instagrama przed pójściem spać, 40% - na wakacjach lub w podróżach. W domu z facebook'a korzysta 87%, z instagrama zaś 61%.
Bez wątpienia serwis facebook odgrywa w życiu Polaków bardzo ważną rolę. W dzisiejszym czasie jest on potężnym narzędziem marketingowym, które pozwala na szybki wzrost wizerunku firmy w Internecie. Oczywiście jedynie pod warunkiem dobrze zorganizowanej kampanii.