browser adware remover
Kod promocyjny : 
w górę

Jak zrobić aplikację podobną do Ubera?

Anna Tomeńczuk
24 Sierpnia 2018
Komentarze: 0

Technologia rozwija SIĘ W zawrtonym Tempie, A JEJ Kierunki Rozwoju odzwierciedlają zmiany naszego sposobu myślenia i Życia. Jednym z najbardziej widocznych trendów ostatnich lat JEST ZMIANA podejścia zrobić korzystania z Usług Transportowych oraz TZW. „Dzielenie samochodów”. Najbardziej spektakularnym przejawem Tego JEST oczywiscie Uber, innowacyjna aplikacja mobilna, Która zmieniła świat Usług taksówkarskich i Stała SIĘ punktem odniesienia dla Wieluniu podobnych Inicjatyw.

 

Krótka historia Ubera

Wszystko zaczęło się pewnego śnieżnego wieczoru w Paryżu, kiedy Travis Kalanick i Garrett Camp, dwaj przedsiębiorcy z San Francisco nie mogli złapać taksówki. Wtedy do głowy przyszedł im pomysł: A gdyby tak móc zamawiać przejazdy z telefonu? Tyle przynajmniej dowiemy się dziś ze strony Ubera. W rzeczywistości historia była nieco bardziej skomplikowana i dosyć typowa dla amerykańskiego startupu z Doliny Krzemowej.

Sam Travis Kalanick, pomysłodawca i założyciel, A Today Prezes Ubera, SWOJĄ przygodę Z biznesem rozpoczął wagowo typowy dla minerów sposób - nieskończenia studiów. Podczas wakacyjnej Przerwy na University of California w Los Angeles zarabiał Jako akwizytor, sprzedawał noże. KIEDY odłożył Trochę pieniędzy, opuścił uczelnię I RAZEM Z grupką kolegów założył Scour Inc, multimedialna wyszukiwarkę. Firma co prawda zbankrutowała, ale Kalanick z kolegami, takze w typowy sposób Doliny Krzemowej SLD, założyli Kolejna - Red Swoosh, Aplikacje umożliwiającą przenoszenie w internecie potężnych plików multimedialnyc. Pięć lat pozniej sprzedali go Akamai Technologies za 23 mln dolarów, Kalanick STAL SIE milionerem í mógł zrealizować Pomysł, Który Przyszedł Mu zrobić glowy w Paryżu.

Swoja firme Garrett obozie Travis Kalanick założyli w 2007 Roku, początkowo firma nazywała  UberCab , aplikacja  oficjalnie zaczęła działać rok pozniej. Na początku Tylko w San Francisco I Dostępna byłą jedynie nA iPhone, z Czasem stworzono rowniez wersje Androidem, nA, a wraz Z narzędziem zwiększała SIĘ rowniez Skala Przedsięwzięcia, Które Szybko zmieniło SIĘ W wyceniany przez Rynek nA 3,4 MLD BIZNES dolarów Globalny.

Co wyróżnia Ubera?

Podstawa Ubera JEST pomysł zamawiania "Prywatnego kierowcy dla kazdego" Aplikacji, upraszczającej zrobić minimalne Nie Tylko cały proce zamawiania taksówek, ale rowniez całkowicie inny model biznesowy w korporacjach taksówkarskich Niz. Tu taksówkarzem może pobierać każdy, kto ma samochód, gotowy czas i kilka razy dalej.

Uber jest aplikacją na smartfony i iPhone, która pozwala na skojarzenie ze sobą osoby, która aktualnie szuka transportu (i jest zarejestrowana w bazie klientów), oraz kierowcy należącego do bazy.

Co ważme, aplikacja daje możliwość wzajemnej oceny – pasażerowie mogą ocenić zarejestrowanych kierowców, a kierowcy klientów. Niska ocena pasażera może zmniejszyć dostępność taksówek. Z kolei kierowcy, z których nie są zadowoleni klienci, mogą zostać usunięci z bazy.

Dla zamawiającego auta ciekawe jest to, że na wyświetlaczu smartfona można śledzić jazdę zamówionego auta. – To wymyślił Camp. Bardzo mi się podoba – mówi Kalanick. Nie ma możliwości, że kierowca podkręci licznik i nas oszuka, bo mu nie płacimy. Nie przyjmuje także napiwków, za to aplikacja automatycznie ściąga należność z naszej karty kredytowej. A od innych usług i aplikacji taksówkarskich odróżnia wyjątkowo prosty i wygodny sposób użycia, ale

Firma w pokoju, test na rodzicach

Podczas testowania Camp i Kalanick sami jeździli wynajmowanymi autami, żeby się przekonać, czy aplikacja rzeczywiście działa. Ich firma mieściła się w wynajętym domu, a dokładniej w jednym pokoju – największym. Sam Kalanick był jej założycielem, ale etat dostał jako druga osoba, po Campie. Nie wypłacali sobie żadnych pensji, tylko podzielili pakiety akcji. Kiedy zarobili pierwsze większe pieniądze, przenieśli się do wysokościowca na Westwood, a liczba pracowników wzrosła do 13. Pierwszymi pasażerami byli rodzice Kalanicka. Skoro Dolina Krzemowa jest tak rozległa, to wiele osób chętnie skorzysta z opcji Ubera, zamiast brać własne auto, a niekoniecznie chcą na to wydawać tyle pieniędzy co na taksówkę - tłumaczył. Pomysł okazał się trafiony. Największy popyt pojawiał się późnym wieczorem i nocą. Auta, które współpracują z Uberem, mogą być tanimi chevroletami, ale i w luksusowymi lincolnami czy cadillacami.

 

Dziś do wyboru mamy różne poziomy usług, jednak nie wszystkie są oferowane w każdym mieście.

W Polsce oferowane są:

  • przejazd ekonomiczny – niedrogi codzienny przejazd dla maksymalnie czterech osób UberX, UberXL lub UberSELECT,
  • przejazd premium – firmowy i prywatny luksusowy przejazd z klasą UberBLACK, UberSUV i UberLUX,
  • przejazdy dla osób niepełnosprawnych – przystosowanymi pojazdami,
  • wspólne przejazdy – dający możliwość dzielenia kosztów z innym pasażerem, który jedzie w tym samym kierunku; przejazd klasą UberPOOL. Klasa UberX pozwala kierowcom jeździć własnym samochodem, który spełnia wymogi Ubera.
  • w 2017 roku wprowadzono usługę UberEats, czyli możliwość dostarczenia jedzenia przez kierowców Ubera. Aktualnie działa w trzech polskich miastach: Warszawie, Krakowie i Poznaniu, ale planowane jest rozszerzenie zasięgu. Średni czas dostawy na świecie wynosi 34 minuty.

 

Jak zrobić aplikację podobną do Ubera?

Uber działa obecnie w 65 krajach i ponad sześciuset miastach. Firma zatrudnia na całym świecie ponad 12 000 osób i w tylko w USA generuje tygodniowe przychody na poziomie 25 mln dol. Nic więc dziwnego, że stał się inspiracją i wzorem do naśladowania dla wielu przedsiębiorczych ludzi, o czym świadczą frazy wpisywane w przeglądarkę Googla. Oczywiście stworzenia tego typu aplikacji może być kosztowne i długotrwałe, a o końcowym sukcesie – jak w przypadku każdego biznesu - decyduje wiele czynników, rynek usług transportowych jest bardzo perspektywiczny, a Uber wciąż się rozwija mimo, że zasada działania aplikacji nie wszystkim się spodobała. Krytykowana była w wielu miastach, wciąż wywołuje wiele kontrowersji i protesty taksówkarzy. Nie jest też jedyną tego typu aplikacją na rynku. W samym Londynie działa kilka podobnych rozwiązań, a w Azji powstały jej odpowiedniki dla skuterów, busów i ciężarówek.

Sam Kalanick bardzo lubi prezentować swój wynalazek. Na przykład pokazywać, jak popyt jest uzależniony od pogody. Teoretycznie aby powtórzyć jego sukces, wystarczy wykonać dziś podobną aplikację, nieco ją ulepszyć i wyeliminować kontrowersje. Ale jak to zrobić i od czego zacząć? Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest sam projekt aplikacji i jej główne funkcjonalności. Podstawą Ubera jest geolokalizacja, która pozwala na wzajemną identyfikację pasażerów i kierowców oraz powiadomienia push o stanie zamówienia, czasie, identyfikatorze pojazdu etc. Oczywiście jak wszystkie aplikacje, w których mamy transakcje bezgotówkowe, wymaga ona rejestracji użytkownika i kierowcy, zawiera dane dotyczące płatności (metody płatności, cena przejazdu itp.). Ważnymi elementami są też interfejs rezerwacji, okno komunikatów, dynamiczny kalkulator cen, który zapewnia przejrzystość wszystkich obliczeń, oraz pasek oceny i recenzji pasażerów, umożliwiający wystawienie opinii na temat kierowcy i jakości usługi. Oto minimalne wymagania potrzebne do stworzenia produktu MVP.

 

Pamiętaj o rozwoju aplikacji

Mając spis podstawowych funkcjonalności, należy od razu uwzględnić kolejny krok, czyli rozwój aplikacji o funkcjonalności zapewniające jej większą użyteczność. Podobnie jak w przypadku MVP, powinny zostać one dokładnie zaplanowane według określonego harmonogramu. Aby uprościć ten proces, pomyśl o stworzeniu dwóch oddzielnych aplikacji - jednej dla kierowców i drugiej dla pasażerów, i połącz je odpowiednio ze sobą (znajdź dodatkowe informacje o tym, jak zbudować aplikację GPS, ponieważ zdolność kierowcy i pasażera do znalezienia się nawzajem jest tu kluczowe).

Podstawowe funkcjonalności Ubera:

  1. Rejestracja użytkownika.
  2. Monitorowanie kierowców w celu zapewnienia bezpieczeństwa.
  3. Możliwość łatwego i precyzyjnego ustawienia miejsca startu i końca trasy.
  4. Opcje wyboru typu i klasy pojazdu oraz ceny dla różnych opcji.
  5. Monitorowanie budynków pojazdów i zdjęć w czasie rzeczywistym.
  6. Opłaty za zakupy online.
  7. Historia rezerwacji w celu uproszczenia powtórnych zamówień.

Oczywiscie wARTo zastanowić SIĘ rowniez nad funkcjonalnościami, Które pominęli Twórcy Ubera. Jeśli Uda C SIĘ zapewnić użytkownikom Stały dostepu do Aplikacji I JEJ bezbłędne dzialanie, Dobre warunki dla Kierowców i konkurencyjne osobowy, zrób Tego zbudujesz Silna i rozpoznawalną Marke, Być moze Uda C SIĘ powtórzyć Sukces Ubera.

Dodaj komentarz
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.