browser adware remover
Kod promocyjny : 
w górę

Progressive Web Apps

Aleksander Prus
05 Lutego 2018
Komentarze: 0

Progressive Web Apps (PWA) to nowa technologia opracowana przez Google Inc., która pozwala stworzyć aplikację mobilną ze zwykłej strony internetowej. Z pierwszych opublikowanych case studies wiemy już, że światowe marki zwiększyły dzięki nim ilość użytkowników, konwersję i przychody.

Jak pokazują opublikowane w sieci case studies, wiele światowych firm – a wśród nich Voot, Book My Show, Forbes czy nawet Lancôme – zainteresowało się możliwością wykorzystania Progressive Web Apps dla zwiększenia konwersji na swoich stronach internetowych.

Czym jest Progressive Web Apps

Jest to technologia opracowana przez Google wykorzystująca platformę Angular 4.0 do stworzenia aplikacji mobilnej ze zwykłej strony internetowej. W czasach, kiedy znaczna część użytkowników posługuje się urządzeniami mobilnymi do przeszukiwania zasobów sieci, taka możliwość wydaje się niezwykle istotna dla wszystkich, którzy planują dotrzeć ze swoim przekazem do jak największej liczby ludzi.

Dlaczego aplikacje progresywne? Mimo że powstają one na bazie zwykłych stron internetowych, zawierają funkcje charakterystyczne dla aplikacji mobilnych. Biorąc pod uwagę to, że są znacznie prostsze i bardziej uniwersalne od zwykłych witryn, a do tego są tańsze, okazują się strzałem w dziesiątkę – szczególnie że takiej aplikacji nie trzeba pobierać z żadnego sklepu internetowego, a ze zwykłej strony www.

Progressive Web Apps mają wiele zalet. Przede wszystkim nie wymagają projektowania oraz programowania. Aplikacje powstają w wyniku przekonwertowania zwykłej strony internetowej, dopasowania jej do wymagań urządzenia mobilnego i dodania pewnych funkcji natywnych, chociażby geolokalizacji czy push notifications. Dodatkowo PWA są uniwersalne, czyli mogą być wyświetlane przez wszystkich użytkowników bez potrzeby ściągania i instalowania dodatkowych programów. Nie wymagają również przeglądarki webowej, mogą bowiem działać w trybie offline.

PWA a strony natywne

Istnieje kilka znaczących różnic pomiędzy stronami natywnymi a Progressive Web Applications. Zacznijmy od tych pierwszych. Przede wszystkim do ich obsługi wymaga się osobnych aplikacji, w zależności od oprogramowania zainstalowanego w urządzeniu mobilnym. Oznacza to, że użytkownicy iOS i Androida będą wyświetlać strony za pomocą innego systemu. Takie aplikacje pobierane są zazwyczaj z dwóch źródeł: Apple Store lub Play Store. W przypadku PWA jest to jedna aplikacja działająca jednakowo dla wszystkich. Można ją ściągnąć bezpośrednio ze strony www po naciśnięciu przycisku „Pobierz”.  Automatycznie zostaje ona dodana do smartfona lub tabletu.

Pobieranie stron natywnych zajmuje niekiedy bardzo dużo czasu i potrzeba do tego sporej pamięci. Dodatkowo trzeba ściągnąć ze wspomnianych już wcześniej Apple Store lub Play Store aktualizacje. W przypadku aplikacji progresywnych czas potrzebny na ich pobranie jest znacznie krótszy, a sam proces nie angażuje za bardzo zasobów pamięci urządzenia mobilnego. Aplikacja progresywna zaprojektowana jest tak, aby wszystko aktualizowało się automatycznie, na podstawie tego, co obecnie znajduje się na stronie internetowej.

Dlaczego również Ty powinieneś mieć PWA?

Progressive Web Applications to przede wszystkim doświadczenia użytkowników, które mają zasięg stron internetowych i dodatkowo charakteryzują się trzema cechami. Są wiarygodne, szybkie i angażujące. Co to oznacza? Wiarygodność PWA wiąże się z tym, że aplikacja progresywna ładowana jest na ekranie użytkownika niezależnie od tego, czy jego urządzenie jest obecnie w trybie online, czy offline. Service worker, napisany w Java Script, opracowany jest tak, żeby zależność od sieci została wyeliminowana.

Jak wiadomo, 55% użytkowników internetu porzuca strony, jeśli te ładują się dłużej niż 3 sekundy. Szybkość PWA oznacza, że oczekiwana treść pojawi się na ekranie szybciej, a dodatkowo aplikacja będzie działała prędzej i pozwoli ponownie zaangażować użytkowników, których uwagę przykuło już coś innego.

Możliwość przekonwertowania strony internetowej w Progressive Web Applications to wiele korzyści płynących ze zwiększającej się liczby osób zainteresowanych przekazywanymi treściami, powiększającym się odsetkiem konwersji oraz prosty sposób na decydowanie o tym, co i w jaki sposób jest wyświetlane w PWA. To właśnie z tego powodu wiele światowych firm decyduje się właśnie na aplikacje progresywne. Wśród nich można znaleźć chociażby Lancôme – przebudowana strona marki zwiększyła konwersję o 17%, Jumię (o 33% zwiększona konwersja i dodatkowo 12 razy więcej użytkowników), Infobae (dwukrotnie zwiększony czas spędzony na stronie) czy Mynet (doświadczenie mobile web powiększone czterokrotnie i dodatkowo 25% zwyżki dochodu). To tylko kilka przykładów, które pokazują, że PWA rzeczywiście pomagają osiągnąć imponujące wyniki. Dlatego  szczególnie polecamy wykorzystanie tych aplikacji wszystkim osobom, które chcą być w stałym kontakcie ze swoimi użytkownikami dzięki obecności PWA na ich ekranach, umożliwić pobieranie treści bez konieczności instalowania aplikacji oraz mają nadzieję dotrzeć do użytkowników wszystkich platform.

Progressive Web Applications sprawdzą się, jeśli content ma być dostarczany z zewnątrz, a sama aplikacja nie powinna wymagać obsługi funkcji urządzeń mobilnych niedostępnych dla przeglądarki. Jednocześnie będzie przydatna tam, gdzie użytkownicy potrzebują szybkiego dostępu do informacji lub kiedy podróżują do miejsc, gdzie Internet ma słaby zasięg lub nie ma go wcale. PWA pozwoli szybciej odnaleźć witrynę w Google osobom, które wykorzystują różne systemy. Będzie także idealny do sklepów internetowych.  

Dodaj komentarz
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.