studio WEZOM
Menu Menu
+48 575 920 136
+48 733 180 393
do góry

5 ZASAD OPTYMALIZACJI SKLEPU INTRNETOWEGO

Paweł Korobov
22 Grudnia 2016

optymalizacja sklepów internetowych pod kątem SEO

Nie należy polegać wyłącznie na dobrej reklamie, która w istocie jest kluczem do pozyskiwania klientów, lecz służy wyłącznie zachęcaniu użytkowników wyszukiwarek internetowych do odwiedzenia naszej witryny. Optymalizacja sklepów internetowych oznacza przybliżenie architektury strony odwiedzającym. Obejmuje korektę treści opisujących produkty, metatagów, a także poprawę layoutu strony i jej zaplecza technicznego.

 

Unikalne opisy zamieszczonych produktów

Profesjonalne opisy produktów i artykuły branżowe z pewnością przekonają klientów do dokonania odpowiedniego zakupu. Fachowo napisany, a zarazem atrakcyjny tekst sprawi, iż klient nie będzie myślał dwa razy i postanowi słusznie zainwestować swoje pieniądze. Umiejętność posługiwania się słowem pisanym przy odpowiednio małej liście asortymentu może wystarczać, jednak właściciel większego sklepu nie może sobie pozwolić na samodzielne komponowanie tego rodzaju tekstów. Najlepszym posunięciem jest w takim wypadku zlecenie tego zadania profesjonalnym firmom zrzeszającym copywriterów lub "samotnym strzelcom", czyli freelancerom. Przed złożeniem zamówienia warto za każdym razem weryfikować reputację wybranych usług wpisując nazwę firmy lub imię i nazwisko copywritera w wyszukiwarce internetowej - na stronach ogłoszeniowych często występuje opcja oceniania i komentowania przeznaczona dla usługobiorców. Należy zadbać o jakość zamieszczonych artykułów, gdyż SEO optymalizacja sklepów internetowych nie może mieć miejsca z pominięciem tego punktu.

 

Przemyślane kategoryzowanie asortymentu

optymalizacja sklepu wwwNic tak bardzo nie psuje humoru w trakcie przeglądania interesujących produktów jak tułanie się po źle zorganizowanym drzewie kategorii. Kategorie tworzymy tak, by u samego końca drzewa występował elementarny podział produktów. Wzorowe przykłady dobrego projektowania drzewa kategorii można zaobserwować na najpopularniejszych serwisach aukcyjnych. Portale te wytyczają najlepszy kierunek w którym powinna zawędrować optymalizacja sklepu internetowego. Są intuicyjne, budowane metodą od ogółu do szczegółu i ramię w ramię z dobrze skonfigurowaną wyszukiwarką stanowią skuteczne narzędzie zapewniające klientowi komfort podczas przeglądania oferty. Korzystnym zabiegiem jest także dodanie opcji sortowania np. pod względem ceny lub popularności wyświetlanych w kategorii produktów.

 

Poprawna struktura strony internetowej i rozbudowane wewnętrzne linkowanie

Optymalizacja sklepów internetowych ma głównie na celu ułatwienie odwiedzającym poruszania się po serwisie i docierania do pożądanego produktu. Odpowiednie drzewo kategorii oraz teksty zawierające branżowe słownictwo, które precyzyjnie opisuje produkty, czasem nie wystarczają do zbudowania komfortowego i zachęcającego do zakupów sklepu internetowego. Kluczowym elementem każdej strony internetowej jest proste i czytelne menu umieszczone pod nagłówkiem. Powinno zawierać zestaw kluczowych dla potencjalnego klienta odnośników do podstron. Przykładowo:

  • Katalog produktów
  • Oferta
  • Blog
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt

Na podstronach linki powinny być trafnie nazwane i widnieć na dostatecznie kontrastującym tle. Nazwa powinna zawierać słowo kluczowe lub przynajmniej wyrazy blisko związane z treścią do której odnośnik przekierowuje. Optymalizacja sklepów polega na zaadaptowaniu odnośników do sposobu wyszukiwania informacji przez użytkownika. W artykule na podstronie bloga sklepowego jako tekst odnośnika warto użyć cały fragment, który przybliża tematykę innego artykułu. Zachęci to klientów do lepszego zapoznania się z tematyką branżową i uatrakcyjni perspektywę zakupów w sklepie internetowym. W przypadku podstrony prezentującej asortyment warto dodać linkowanie wewnętrzne podobnych produktów z miniaturami ich zdjęć. Gdy kupującemu nie przypadnie do gustu obecnie wyświetlany produkt, jego wzrok być może przyciągnie podlinkowany pod stronę inny produkt wyglądający atrakcyjniej lub należący do innego przedziału cenowego.

 

Poprawna struktura adresów URL i trafne metatagi

Optymalizacja: meta tagi - sklep internetowyMądrze nadane adresy URL podstron pozwolą użytkownikowi na lepszą orientację w architekturze sklepu internetowego, jednak nie to nas głównie interesuje. Poprawne drzewo adresowe strony to prosta optymalizacja sklepu internetowego - upewni użytkownika w słusznym przekonaniu, iż sklep jest reprezentowany profesjonalnie. Nie tylko użytkownik doceni taki profesjonalizm wykonania - zabieg ten ma także niebagatelny wpływ na pozycjonowanie strony, co przyczyni się do błyskawicznego wzrostu zainteresowania sklepem i przyciągnie nowych klientów. Dobrze zaadresowana strona powinna być zadowalająco opisana przez sam adres, np: "domenasklepu.pl/oferta/wiertarki/udarowe".

Metatagi to tytuły i opisy nagłówkowe stosowane w HTML, które w pigułce prezentują treść odwiedzanej witryny. Metatagi wracają do łask wyszukiwarek po tym, jak przez pewien czas w pełni ustępowały innym technikom optymalizacji sklepów internetowych. W swoich wskazówkach kierowanych do twórców stron, Google podkreśliło ważną rolę trafnych meta opisów i tytułów witryn. Teksty takie, rzecz jasna, powinny zawierać w sobie jak najwięcej słów kluczowych i wyrazów bliskoznacznych oraz powinny być zwięzłe (maksymalnie 150 znaków).

Opis nagłówkowy strony (meta description) nie poprawia co prawda znacząco pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak z pewnością pobudzi on ruch na stronie. Optymalizacja sklepu internetowego w tym aspekcie ma wysokie znaczenie, ponieważ w wyszukiwarce opis widnieje w treści wyniku wyszukiwania i świadomie lub nie - wywiera pierwsze wrażenie na potencjalnych odwiedzających.

Dodaj komentarz