Jakie korzyści przynosi audyt strony WWW i dlaczego jest koniecznym elementem internetowej kampanii reklamowej?

Paweł Korobov
12 Marca 2017
SEO
Komentarze: 0


Opieka merytoryczna i techniczna nad stroną internetową wymaga dość dużej wiedzy. Przy realizacji takiego projektu konieczna jest współpraca doświadczonych grafików i programistów, a także osób znających się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO). Jednak nawet gdy serwis prężnie się rozwija, a wygląd jest regularnie odświeżany, czasem wskaźnik wyświetleń zaczyna powoli spadać. Jest to spowodowane uchybieniami, które często mają miejsce w dużych, regularnie aktualizowanych projektach.

Audyt strony internetowej to zbiór działań prowadzących do poprawy widoczności witryny w sieci oraz weryfikacji jej treści pod względem użyteczności elementów, działania zaplecza technicznego, atrakcyjności szaty graficznej oraz bezpieczeństwa danych. Korzystają z niego regularnie wszystkie firmy, które poważnie traktują swoją internetową kampanię reklamową. Dlaczego jest potrzebny do poprawnego rozwijania stron internetowych i jakie korzyści przynosi jego zlecanie?

Dowiesz się, czego i w jaki sposób poszukują konsumenci

Dzięki analizie statystyk strony, można wykazać niemal wszystko. Szczególnie wiele zyskujemy poprzez analizę najpopularniejszych fraz. Znając je, jesteśmy w stanie wskazać jakie artykuły najlepiej zamieścić na blogu firmowym i na jakie frazy należy położyć nacisk przy pozycjonowaniu. Znajomość najczęściej wyszukiwanych fraz i tematów najpoczytniejszych artykułów jest świetną wskazówką, czego oczekują potencjalni klienci i co można im zaoferować. Audyt strony WWW pozwala zrozumieć jakie produkty i usługi uwypuklić w naszej internetowej reklamie oraz dostarcza realne statystyki pomocne w zaadaptowaniu oferty do potrzeb rynku.

Dowiesz się, czy struktura serwisu sprzyja pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki oraz czy jest użyteczny i intuicyjny dla użytkowników

Audyt SEO polega na ocenie widoczności strony internetowej w najpopularniejszych wyszukiwarkach. Najważniejszym krokiem jest sprawdzenie, czy wszystkie usługi reklamowe strony są aktualne i działają tak jak potrzeba (szczególnie Google AdWords). Aby serwis był widoczny, należy sprawdzić treści pod kątem odpowiednio osadzonych fraz kluczowych. Analiza SEO potrafi także wskazać, czy słowa kluczowe i treści reklamowe strony nie są natrętnie uwypuklone. Pozwala to zweryfikować stronę pod kątem "algorytmoodporności" oraz najzwyklejszej uczciwości w stosunku do internautów. Twórcy wyszukiwarek dbają o swoje katalogi stron, a agresywne reklamy nie są tam mile widziane. Inteligentne algorytmy z góry odrzucają strony wypchane ukrytymi frazami kluczowymi i nieuczciwymi reklamami, aby użytkownicy wyszukiwarki otrzymywali wyniki jak najwyższej jakości.

Strona WWW, z której nie można korzystać wygodnie na wszystkich urządzeniach, z góry spisuje internetową kampanię reklamową na straty. Odwiedzających frustruje nieklarowna treść - brak możliwości dotarcia na pożądaną podstronę, odnalezienia odpowiednich informacji, brodzenia w nieczytelnej i źle skomponowanej szacie graficznej - to właśnie sprawia, że potencjalni klienci stają się rzeczywistymi klientami... konkurencji. Audyt strony WWW wykaże wszystkie błędy strukturalne i zasugeruje najlepszy kierunek zmian.

Zweryfikujesz czy kod strony nie zawiera błędów i czy jest poprawnie wykonywany

Profesjonalnie przeprowadzony audyt powinien zaglądać głęboko w mechanizm serwisu internetowego. Sprawdzając, czy kod jest optymalnie wykonywany przez przeglądarki internetowe na wszystkich urządzeniach i czy nie zawiera błędów, można dowiedzieć się jakie elementy powinny zostać poprawione lub całkowicie przebudowane. Zoptymalizowana strona wyświetla się w czasie rzeczywistym, zaś wszystkie elementy pozostają na tych samych miejscach - niezależnie od przeglądarki oraz typu urządzenia. Przeprowadzanie audytu jest w takim wypadku konieczne po każdej większej przebudowie serwisu, w szczególności gdy ten posiada system użytkowników i strefy dostępne wyłącznie po zalogowaniu.

Poznasz swoją pozycję względem konkurencji

Analiza SEO oraz szczegółowa ocena szaty graficznej i interfejsu użytkownika pozwalają na zapoznanie się ze wszystkimi słabościami lub elementami przewagi naszej kampanii reklamowej w stosunku do reklam konkurencyjnych firm. Audyt konkurencji wskazuje jakie działania i trendy warto naśladować by być w czołówce, a jakich lepiej unikać. Znając marketingowe klucze do sukcesu lepiej prosperujących firm, znacząco zwiększamy swoje szanse na wyprzedzenie ich poprzez modyfikację treści swojego serwisu oraz ustawień pozycjonowania.

Otrzymasz wskazówki do dalszego prowadzenia skutecznej kampanii marketingowej oraz budowania dobrego wizerunku swojej firmy w sieci

Sporządzona w trakcie prowadzenia audytu szczegółowa dokumentacja zawiera wszystkie wytyczne potrzebne do zwiększenia widoczności serwisu w wyszukiwarkach oraz sieciach społecznościowych. Stosując się do tych zaleceń można w prosty sposób błyskawicznie zwiększyć liczbę klientów oraz poprawić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a także utrzymać ten trend przez długi czas, aż do kolejnej przebudowy strony internetowej albo wizerunku firmy.

Zamów audyt dla swojej strony www

Dodaj komentarz
Napisz komentarz *
Imię *
Adres email *
Wyslij
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.

Skontaktuj się z nami