browser adware remover

Najbardziej skuteczne formy promocji internetowej

Paweł Korobov

Skuteczna promocja firmy w internecie to jeden z najważniejszych kroków w dobrze zorganizowanej kampanii reklamowej. Gdy zlecona wcześniej strona internetowa została wykonana i widnieje już w sieci pod wybranym przez nas adresem - na początku jest niemal niewidoczna. Pominięta promocja strony internetowej sprawia, iż ta po prostu przepada w trybach wyszukiwarek internetowych i wynurza się dopiero na dalszych miejscach rankingu, gdzie wzrok i zainteresowanie klienta sięgają tylko incydentalnie. Promowanie stron internetowych jest dziś prowadzone na wiele sposobów, które wspólnymi siłami zapewniają im wysoką widoczność w sieci.

Google AdWords - maksymalnie dopasowane do działalności promowanie strony internetowej

Reklama Google AdWords - Wezom

Główną zaletą AdWords jest precyzyjne określenie zasięgu reklamy oraz wyświetlanie jej głównie na urządzeniach znajdujących się w okolicy. Lokalna promocja stron za pośrednictwem tego programu opiera się na identyfikowaniu wyszukiwanych nazw lokalizacji oraz wykorzystywaniu udostępnianej przez większość urządzeń mobilnych informacji o położeniu. Promocja stron www za pomocą Google AdWords jest łatwa do zweryfikowania, ponieważ Google zawsze generuje statystyki kliknięć i zasięgu reklamy. Dzięki tym narzędziom można łatwo ocenić, czy określony obszar i frazy zostały rzeczywiście dobrze dobrane. Promocja stron internetowych za pośrednictwem AdWords jest efektywna wyłącznie w przypadku reklam z trafnie dopasowanymi słowami kluczowymi i rozsądnie wyznaczonym zasięgu.

Chcę promować swoją stronę

SMM - aktywna promocja w sieci z udziałem internautów

SMM - WezomPraktycznie każdy posiada Facebooka - wystarczy dokładniej się przyjrzeć by momentalnie dostrzec promowanie stron WWW za pośrednictwem sponsorowanych postów. Media społecznościowe to potężne narzędzie pozwalające na promowanie strony poprzez sprytne wychwytywanie osób potencjalnie zainteresowanych konkretną ofertą. Portale społecznościowe (podobnie jak wyszukiwarki) stosują algorytmy analizujące polubienia użytkowników i podsuwają im reklamy targetowane behawioralnie, dzięki czemu promocja strony w internecie staje się inteligentna i wyspecjalizowana. Przykładowo: strona naszej pizzerii na portalu społecznościowym nie umknie uwadze miłośnika pizzy, mającego polubione już 10 stron podobnych lokali. Promowanie strony w ramach social media marketing (SMM) jest proste, zaś szczególna interaktywność tej metody zbliża firmę do klientów.

Gdy firmowa strona jest już widoczna na portalu społecznościowym warto zadbać, by do każdego wrzucanego posta była załączona atrakcyjna grafika z widocznym logiem firmy lub znakiem marki.

Promocja strony WWW jest głównym celem, należy więc pamiętać o tym, by adres WWW był wkomponowany w logo i za każdym razem widniał w treści posta. Tego typu promocja internetowa powinna nie tylko zwracać uwagę użytkowników, lecz także zachęcić ich do zaangażowania się w kampanię reklamową. Portale społecznościowe ostatnimi czasy rozbudowują sposoby reakcji na posty - użytkownicy bez komentowania mogą podkreślić, iż coś ich irytuje lub zachwyca wybierając odpowiednią emotikonę. Promocja strony powinna sprytnie korzystać z takich opcji np. poprzez grafikę przedstawiającą pizzę podpisaną "Z jakim napojem najlepiej smakuje nasza pizza X" i kilkoma możliwościami głosowania przez reakcje:

  • przycisk "Lubię to!" - napój A
  • przycisk "Super!" - napój B
  • przycisk "Ha ha!" - napój C

Gdy klient zareaguje i wyrazi swoją opinię, znacząco rośnie prawdopodobieństwo, iż nasza pizza X z zimną colą za pół godziny zagości na jego stole. Promocja strony internetowej powinna angażować nie tylko zmysł wzroku, lecz także wyobraźnię.

Chcę promować swoją stronę

SEO - zoptymalizowana promocja w wyszukiwarkach

SEO - Wezom

Aby strona internetowa stała się widoczna dla odpowiedniego grona internautów, najpierw należy zaprzyjaźnić ją z wyszukiwarkami. Promocja stron w internecie wymaga zaadaptowania ich struktury do algorytmów analizujących je. SEO dzieli się na dwie główne sfery działania:

  • Back-end zaprzyjaźnia witrynę z wyszukiwarkami. Opiera się na stosowaniu przejrzystej struktury adresowej analogicznej do organizacji podstron i kategorii witryny. Promocja stron WWW powinna iść w parze ze schludnym i poprawnie skonstruowanym zapleczem technicznym. Stronę należy pisać zgodnie z podziałem na warstwę logiczną i prezentacji dokumentu, mając na uwadze standardy W3C. Warto zapobiegać nieumyślnemu powielaniu treści oraz stosowaniu niewydajnych pod względem ładowania witryny algorytmów, ponieważ pogarsza to pozycję w rankingu wyszukiwarki.
  • Front-end uatrakcyjnia strony dla odwiedzających w kwestiach merytorycznych, rozsądnie rozmieszcza słowa kluczowe w artykułach oraz dopasowuje treści meta tagów. Promocja strony internetowej wymaga wewnętrznej spójności witryny i płynnego przejścia między treściami przeznaczonymi dla odwiedzających oraz tymi dla wyszukiwarek. Poprawnie skomponowane menu oraz rozbudowane wewnętrzne linkowanie strony to nie tylko komfort użytkownika, lecz także gwarancja wysokiego miejsca w rankingu wyszukiwarki.

Promocja firmy w internecie oznacza nic innego jak skuteczne promowanie stron do niej należących. Skuteczność ta powinna jednak wynikać z uczciwej reklamy, ponieważ nagromadzenia słów kluczowych, ukrywanie ich w warstwie prezentacji lub celowa niezgodność z treścią, mogą wykluczyć stronę z list wyszukiwarek. Przemyślana uczciwa promocja stron www jest skuteczniejsza i pozwala na szybkie zyskanie tysięcy nowych odwiedzin.

Chcę promować swoją stronę

Dodaj komentarz
Napisz komentarz *
Imię *
Adres email *
Wyslij
kategorie bloga
Najnowsze wpisy
O blogu

Blog Wezom poświęcony zagadnieniom E-marketingu, pozycjonowaniu SEO i optymalizacji, tworzeniu serwisów www, programowaniu mobilnemu oraz webowemu. Posiadamy 16-letnie doświadczenie w branżach IT i E-marketingu, więc zawsze chętnie dzielimy się wiedzą ze światem.

Skontaktuj się z nami