Masz ciekawy projekt lub pomysł? Chciałbyś pokazać go szerszej publiczności? Landing Page to najprostszy serwis typu One Page. Jest niezbędny aby dostarczyć szczegółowych informacji o marce, produkcie lub akcji marketingowej. Ma wysoki wskaźnik konwersji i często wykorzystywany jest do zbierania leadów. Pozwala na dopasowanie przekazu marketingowego do zdefiniowanej grupy docelowej oraz zaprojektowania UX pod kątem pożądanych akcji.
Tworzenie Landing Page zawiera:
Skuteczny Landing Page powinien zawierać
Prowadzisz rozbudowaną stronę firmową, jednak ciągle notujesz niski poziom konwersji? Nie jesteś w stanie osiągnąć zakładanego wzrostu z inwestycji (ROIR) i masz już dość dokładania do interesu? Postaw na prostą stronę docelową typu landing page, a Twoja witryna zacznie sprzedawać i zachęcać do podejmowania akcji.
Jest to strona, którą tworzy się w jednym – ściśle określonym celu marketingowym. Witryna docelowa może być zarówno odrębną stroną, jak i częścią większego portalu. Jej głównym zadaniem jest skłanianie do konkretnej akcji (Call-to-Acction). Klient wszystko ma dostępne w jednym miejscu. Nie musi przechodzić pomiędzy wieloma zakładkami i zmagać się z czasochłonną nawigacją. Jest to dziś niezwykle istotne, w czasach gdy czas stał się najcenniejszym zasobem.
Strona landing page może zachęcać m.in. do:
Dlaczego warto postawić na stronę landing page?
Przede wszystkim dlatego, że to najłatwiejszy sposób na konwersję w krótkim czasie. Dzięki temu możesz też skutecznie zoptymalizować wydatki na działania marketingowe - przy jednoczesnej maksymalizacji wyników sprzedażowych. Zlecając tworzenie landing page agencji interaktywnej, zyskujesz więc sporą przewagę konkurencyjną, szybciej dotrzesz do swoich klientów, łatwiej pobudzisz ich do pożądanej aktywności i zwiększysz prawdopodobieństwo, ze będą chcieli skorzystać z oferty.
Aby strona docelowa mogła przynieść pożądane rezultaty, powinna zostać starannie premyślana i zaprojektowana. Niska cena nie powinna więc stanowić jedynego kryterium przy wyborze agencji. Projektowanie landing page powinno przebiegać według następujących zasad:
1. Czytelny i zachęcający do akcji nagłówek
Pamiętaj, że najbardziej liczy się pierwsze wrażenie. Dlatego nagłówek strony landing page musi zadziałać jak uderzenie piorunem. Powinien być on krótki, obrazowy i przemawiający do wyobraźni. Klient od razu musi zostać poinformowany, do czego tak naprawdę się go zachęca.
2. Perswazyjny język korzyści
Przemawiaj do odbiorcy w ten sposób, aby nie czuł się zmuszany do podjęcia akcji, lecz sam nie mógł się przed nią powstrzymać. Zdołasz to osiągnąć, jeżeli zastosujesz komunikaty wskazujące na korzyść. Przedstaw krótko i dobitne, co klient może zyskać dzięki skorzystaniu z twojej propozycji.
3. Unikalny szablon z wysokiej jakości grafiką
Nie daj się skusić na darmowe szablony, z których korzystają tysiące innych przedsiębiorców. Nie zdołasz wtedy dostosować go do swoich potrzeb i systemu identyfikacji wizualnej firmy. Postaw na unikalny szablon – skrojony na miarę twoich oczekiwań i zwróć uwagę w na jakość grafiki. Strona docelowa musi wizualnie zachwycać, aby mogła wyróżnić się na tle innych witryn. Najlepiej aby projektowanie landing page zostało zrealizowane z użyciem niepowtarzalnego szablonu z atrakcyjnymi grafikami, dobranymi na podstawie specyfiki twojej branży i celu marketingowego, jaki zamierzasz osiągnąć.
4. Autorski system zarządzania treścią
Kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, na CMS, czyli system do zarządzania treścią na stronie. Za jego pomocą będziesz mógł wprowadzać na niej zmiany, aby jeszcze bardziej zwiększyć konwersję. Możliwości mamy tu sporo, najbardziej znane rozwiązanie to oczywiście WordPres, bardzo prosty system, który umożliwia zarządzanie treścią każdemu, bez znjomości kodu strony. Niestety, to rozwiązanie ma jednak wady, ponieważ WordPress nie jest dobrze zabezpieczony przed włamaniami. Pod tym względem dużo lepszym rozwiązaniem będzie dedykowane rozwiązanie - jeśli firma oferująca tworzenie landing page zaopatrzy Cię w autorskie oprogramowanie CMS. Dzięki niemu również zdołasz dokonać niezbędnych modyfikacji bez znajomości języków programowania, ale zyskasz lepsze zabezpieczenia przed hakerskimi atakami.
5. Przemyślany User Experience
Nawet najbardziej widowiskowy komunikat na niewiele się zda, jeśli strona zostanie przeładowana grafiką i wyskakującymi oknami. Pamiętaj o spełnieniu podstawowych kryteriów UX, a więc jak najprostsza, intuicyjna i umożliwiająca wykonanie porządanej czynności w jak najkrótszym czasie. Strona powinna być też responsywna - dostosowana do obsługi z poziomu urządzeń mobilnych.
Zanim wybierzesz agencję do stworzenia strony docelowej, sprawdź dokładnie jakie elementy projektu zawiera cennik. Dowiedz się, czy cena obejmuje zainstalowanie dodatkowych wtyczek. Najważniejsza spośród nich pozwala na monitorowanie konwersji. Dzięki temu zdołasz ocenić, czy kampania za pomocą landing page przynosi zakładane rezultaty. W porę zdołasz także wprowadzić konieczne usprawnienia. Przydatne okażą się również wtyczki społecznościowe, ułatwiające promocję strony docelowej.
Agencja Wezom to doświadczeni eksperci od tworzenia stron internetowych oraz marketingu sieciowego. W ciągu 17 lat stworzyliśmy już ponad 600 stron www, w tym także landing page. Cena realizacji projektu przez naszą agencję jest wyjątkowo konkurencyjna, pomimo wysokiej jakości. Zgłoś się do nas, a błyskawicznie przeprowadzimy dla Ciebie kompletną wycenę.