Tworzymy funkcjonalne sklepy internetowe i zaawansowane systemy e-commerce, które pozwolą odbiorcy na szybkie zapoznanie się z produktem, porównanie go z innymi a także zakup z możliwością płatności drogą elektroniczną. To tylko podstawowe funkcjonalności, które musi posiadać sklep internetowy. Każdy projekt rozpoczynamy od analizy branży i zapotrzebowania klienta. Wybieramy odpowiednią technologię, która pozwoli nam na realizację projektu zgodnie z założeniem.
Cechy projektu e-commerce
Prowadzisz firmę zajmującą się dystrybucją produktów, ale wyniki sprzedażowe nie spełniają Twoich oczekiwań, a klienci chcą kupować szybko, tanio i wygodnie? Najwyższy czas pomyśleć o sklepie internetowym i sprzedaży online.
Jest to platforma elektroniczna, która pozwala na zautomatyzowanie procesu zakupowego. Użytkownicy sklepu online mogą błyskawicznie odnajdywać interesujące ich produkty, korzystając z pola wyszukiwarki oraz dodatkowych filtrów. Przed jego uruchomieniem konieczne będzie przeprowadzenie szeregu prac, które wymagają zaangażowania zespołu programistów oraz grafików. Projektowanie sklepów internetowych to działanie wieloetapowe, które wymaga również ścisłej współpracy z zamawiającym na każdym etapie realizacji. Konieczne jest między innymi poznanie specyfiki branży, profilu docelowych klientów, a także założonej strategii marketingowej.
Wdrożenie sklepu elektronicznego pozwoli Ci zbudować skuteczny kanał dotarcia do klientów. Będziesz mógł rozszerzyć zakres działalności w zasadzie bez ograniczeń. Zdołasz obsłużyć nie tylko odbiorców ze społeczności lokalnej, lecz także osoby zamieszkujące na terenie całego kraju, a nawet przebywające poza jego granicami. A także wprowadzić możliwość wyboru jednego z kilku wariantów językowych – pod warunkiem, że moduł taki jest w stanie wprowadzić firma zajmująca się projektowaniem sklepów internetowych. We Wrocławiu gwarantuje to agencja interaktywna Wezom, która zaimplementowała już ponad 150 platform sprzedażowych online.
Założenie sklepu internetowego wiąże się oczywiście z wydatkiem, ale jest to inwestycja, która się opłaca. Dzięki temu zyskujemy zupełnie nowy kanał sprzedaży, który zwiększa konkurencyjność na rynku, a przy tym jest znacznie tańszy od punktu stacjonarnego, bo nie wymaga zatrudniania pracowników i najmu specjalnego lokalu. Własny sklep internetowy pozwala nie tylko utrzymać stałych klientów i pozyskać nowych, zbudować bazę kontaktów w celu utrzymania relacji. E-zakupy stają się coraz bardziej popularne przede wszystkim ze względu na niższą cenę produktów i możliwość kupowania bez wychodzenia z domu. Klienci cenią sobie wygodę, bogaty asortyment, oszczędność czasu i spersonalizowane oferty, które można im zaproponować na podstawie wcześniejszych zakupów.
Przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na to, jak dawna firma działa na rynku. Podejmując współpracę z firmą, która projektowaniem sklepów internetowych zajmuje się co najmniej kilka, a najlepiej kilkanaście lat, zyskujemy pewność, że projekt zostanie wykonany profesjonalnie i terminowo, co w przypadku freelancerów oferujących swoje usługi po konkurencyjnej cenie, niestety nie zawsze jest normą. Kolejną rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest jej wielkość, a co za tym idzie, ilość specjalistów, którzy mogą zostać zaangażowani w projekt. W mniejszych firmach bez problemu wykonamy prosty sklep internetowy, ale nie zawsze znajdzie się tam UXowiec, designer i marketingowiec, który podpowie nam jak on powinien wyglądać, działać i funkcjonować, żeby klienci chętniej z niego korzystali. A zatem koszt, to nie wszystko, bo w dłuższej perspektywie takie rady mogą się przełożyć na znacznie większe obroty. Jeśli zależy CI na takim właśnie profesjonalnym projekcie i możliwości skorzystania z rad wielu specjalistów, to najlepszym wyborem będzie agencja interaktywna.
Ale to nie wszystko, bo możliwości wciąż mamy wiele. Agencja interaktywna powinna umożliwić Ci dokonanie wyboru, czy chcesz skorzystać z gotowego szablonu czy dedykowanego rozwiązania dostosowanego do Twoich potrzeb. Indywidualny szablon graficzny pozwoli na odpowiednie dopasowanie designu sklepu internetowego względem systemu identyfikacji wizualnej twojej firmy. Równie ważne jest zarazem spełnienie standardów pod kątem User Experience. Witryna sklepu online ma być nie tylko atrakcyjna wizualnie, lecz przede wszystkim użyteczna i prosta w obsłudze dla Klientów. Muszą mieć oni zapewnioną możliwość szybkiego odnalezienia interesującego ich produktu. Pole wyszukiwarki powinno zostać wobec tego umieszczone w widocznym miejscu. Należy zarazem wdrożyć odpowiedni moduł, odpowiedzialny za filtrowanie produktów ze względu na takie cechy jak m.in.:
Warto mieć na uwadze również to, że klient nie chce czekać. Dodanie produktów do koszyka i sfinalizowanie transakcji nie może mu zająć więcej niż kilka minut. Dlatego niewłaściwym rozwiązaniem będzie przesadna ilość wyskakujących okienek i formularzy flash. W ten sposób można użytkownika jedynie zirytować i zniechęcić do zakupów w przyszłości.
Strona sklepu internetowego powinna koniecznie zostać dostosowana do obsługi nie tylko z poziomu urządzeń stacjonarnych, lecz także mobilnych. Agencja marketingowa Wezom specjalizuje się w dostarczaniu mobilnych rozwiązań e-commerce. Sklep online zaprojektowany przez jej pracowników będzie więc spełniał standardy responsywności – co oznacza optymalne dopasowanie do każdej rozdzielczości ekranu.
Nawet najlepiej zaprojektowana aplikacja do zakupów w Sieci nie przełoży się na wzrost konwersji, jeżeli po jej wdrożeniu nie zostaną podjęte działania marketingowe. O istnieniu sklepu powinno dowiedzieć się jak najwięcej twoich docelowych klientów. Dlatego oprogramowanie musi umożliwiać automatyczne uruchomienie wtyczek marketingowych. Dzięki temu zdołasz za pomocą kilku kliknięć myszką zintegrować sklep internetowy z portalami społecznościowymi, serwisami opinii, porównywarkami cen, portalami aukcyjnymi etc. Pomocne będzie także skorzystanie z usługi pozycjonowania sklepu online oraz reklamy Google Adwords.
Pamiętaj, że tylko doświadczona agencja interaktywna zdoła zaprojektować profesjonalny sklep internetowy. Jeżeli zdecydujesz się skorzystać z oferty agencji interaktywnej Wezom, będziesz mógł dokonywać jego obsługi z użyciem autorskiego systemu CMS. Pozwoli on na dowolne definiowanie poziomu dostępu do panelu administracyjnego dla pracowników sklepu. Dzięki niemu będziesz mógł też sprawnie obsługiwać zamówienia – przygotowywać towar do przesyłki, rozliczać płatności czy wystawiać faktury VAT.
Przede wszystkim jednak projekt na każdym etapie zostanie dostosowany do twoich potrzeb, ponieważ cele biznesowe klienta są dla nas priorytetem. Dlatego dążymy do ścisłej współpracy na każdym etapie realizacji projektu. Stanowi to gwarancję, że finalne efekty będą odpowiadały oczekiwaniom zarówno zamawiającego, jak i użytkowników sklepu internetowego. Jeśli więc poszukujesz profesjonalnej agencji, której oferta obejmuje tworzenie sklepów internetowych, we Wrocławiu, nie znajdziesz lepszej firmy niż Wezom!